Електрическа Lancia Delta HF Integrale Evoluzione? Не, мерси!


25 Oct 2021

Какво бихте направили ако притежавате оригинална Lancia Delta HF Integrale Evoluzione? Вероятно бихте я пазили в топъл гараж, ще се грижите за нея като за бебе, винаги ще е в безупречен вид и в хубаво време ще я карате по живописни пътища с пресен асфалт, смущавайки всичко живо около вас.

Но френската фирма GCK Exclusiv-e, занимаваща се с модификации на автомобили, се надява поне част от собствениците на редките в наши дни бройки от Delta HF Integrale да решат да „ваксинират“ своята машина от 90-те и тя да получи „зелен сертификат“ за влизане в центъра на града. Разбирайте, да я електрифицират.

Точно това се е случило с това Evo. Четирицилиндровият 2,0-литров турбо бензинов двигател, генериращ 210 к.с. и 300 Нм, е ампутиран от хората на GCK Exclusiv-e. И на негово място франсетата монтират скромен електромотор. Той може да осигури за кратко 200 к.с. и 358 Нм, а през останалото време ще трябва да се задоволявате със 121 к.с. и 200 Нм.

Електродвигателят се захранва от батерия с капацитет 29 kWh. Тя е достатъчна да изминете около 200 км. Така че разходките по хубави планински пътища автоматично отпадат, освен ако не теглите ремарке с генератор. Освен малкия автономен пробег, батерията има и още един минус – тежи! Теглото на тази електрическа Lancia Delta HF Integrale Evo вече е 1440 кг или 100 повече от заводските килограми.

Интересното в този проект е, че петстепенната механична скоростна кутия е запазена. Тя е модифицирана, така че през нея задвижването продължава да бъде към двете оси, както е и при заводското Evoluzione. Въртящият момент е разпределен съответно 47% отпред и 53% отзад.

Ускорението от 0-100 км/ч отнема 6,6 секунди, като максималната скорост не е съобщена, вероятно защото е далеч от нещо респектиращо за автомобил с такова име. Цената също е неизвестна, но от GCK Exclusiv-e казват, че ще направят лимитирана серия от 36 екземпляра (ако някой си докара изобщо Integrale-то при тях). Ще има и специална серия от 11 бройки със състезателна разцветка, модифицирано алуминиево шаси, повече карбонови елементи, олекотени джанти Sparco и получаване на ключовете лично от световния рали шампион Дидие Ориол. Тази версия е кръстена Lancia Delta Evo-e Rallye.

Екипът на GCK Exclusiv-e покани 63-годишният Дидие Ориол да представи проекта за електрическата Delta Integrale. Рали пилотът прекара четири сезона именно зад волана на Lancia Delta и е първият французин, спечелил Световния рали шампионат.

Фенове сме! A вие?