Гигантът Foxconn произвеждащ iPhone, пуска три електромобила. Единият е кръстен Model T

  • Това е Model C. Това е Model C.
  • Пак той... Пак той...
  • , това е Model Е, , това е Model Е,
  • а това - Model T, колкото и да не ви прилича на Ford. а това - Model T, колкото и да не ви прилича на Ford.

26 Oct 2021

„Tери Гоу винаги е вярвал, че производство на електрически автомобили ще се превърне в световна тенденция, поради простия факт, че електромобилът се превърна в най-голямото и скъпо смарт устройство.“ Кои сме ние, че да противоречим на шефа на тайванския гигант, чиито оборот за 2019-та е… 5,33 трилиона долара. Трилиона. Сигурен съм, че за пръв път използваме този порядък в сайта, по какъвто и да е повод, а 100% за пари.

Обратно към основната тема, която няма да е пълна, ако не уточня кои точно са Foxconn Technology Group. Технологичен колос, който произвежда различни продукти на Apple, Kindle, конзолите на Nintendo, устройства на Sony и Nokia, Google Pixel, на Xiaomi и вероятно на още много супер известни и тотално непознати за нас марки.

Стартовата EV гама на Foxconn бе представена на преди около седмица (18.10.2021) на сериозно събитие, наречено ‘Hon Hai Tech Day’ - другото име на групата е Hon Hai -, като изборът на деня не бе случаен, защото тогава е рожденият ден на г-н Гоу, с когото започнах материала. Началното портфолио се състои от два електромобила и един електрически автобус. Model C е превозно средство за отдих (така го определят Faxconn), Model Е e седан, а най-голямото им превозно средство е Model T.

И преди да ви запозная с част от характеристиките им, нека се замислим над имената. Мъск със сигурност няма да е доволен и нищо чудно да предприеме съдебни действия срещу Foxconn, ако намери законови основания. Ако сте запознати, Tesla кръсти Model 3 по такъв начин, защото нямаше право да ползва E-то, с което да изпише думата ‘SEX’ чрез трите си модела. Отделно, Model T е името на първият масово произвеждан автомобил, Ford, които също вероятно ще имат възражения.

Model C е нещо, като SUV с дължина 4,64 метра, междуосието му е 2,86 метра, а капацитетът от места 5+2. Не са посочени точни данни за големината на батерията и мощността, но тайванците пишат, че ускорението от 0-100 км/ч е 3,8 секунди, а максималния пробег е 700 км, както и че коефициентът на челно съпротивление е 0,27.

Model Е ще е флагмана на марката, който разполага с функция за отваряне на вратата след разпознаване на лицето на водача. Мощността му е 750 к.с., ускорението от 0-100 км/ч 2,8 секунди, а максималният пробег – 750 км. Любопитен факт е, че Model E е разработен заедно дизайнерското студио Pininfarina.

Автобусът с най-скандалното име? Пробегът на градската машина е около 400 км, а максималната скорост е 120 км/ч. От компанията уверяват, че Model T е преминал през сериозни тестове, че ма над изпитателни 200 000 км, както и че „батерията може да издържи на температури от над 400 градуса“. Последната вероятно е по Фаренхайт, което означава 204 по Целзий.

Първородната Godzilla!