Новият Chevrolet Corvette Z06 е с най-мощният атмосферен V8 в света

  • Галерия от 21 снимки на новия Corvette Z06 2023 Галерия от 21 снимки на новия Corvette Z06 2023

27 Oct 2021

Преди две години Chevrolet пусна в производство осмото поколение на най-емблематичния си модел. Базовата версия на C8 генерацията на Corvette, кръстена Stingray, се оказа с респектиращи технически характеристики за ентри левъл модификация. Мощният 502 к.с. Stingray ускорява от 0-100 км/ч за под 3 секунди и разполага с 6,2-литров атмосферен V8. Но всички фенове на марката и модела знаеха, че най-доброто тепърва предстои. И ето, че дойде времето за по-силната и пистово настроена версия с познато име от миналото – Z06.

И така, лейдис енд джентълмен, представяме ви Chevrolet Corvette Z06 2023! Най-горе има хубава галерия от снимки, част от които сме вкарали между тези редове, но ви препоръчваме да ги разгледате. Колата е наистина прекрасна. Както във версия купе, така и при хард топ кабрио варианта.

Най-важното при премиерата на новият Corvette Z06 се намира зад двете седалки. Където ще откриете най-мощният атмосферен V8 двигател в света. Лишеният от турбо средноразположен 5,5-литров LT6 V8 DOHC е настроен да осигури 670 к.с. при впечатляващите 8400 об/мин. Той е комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, предаваща мощността към задните колела. Моторът е изцяло алуминиев, със сух картер, плосък колянов вал и ограничител при 8600 об/мин. Максималният въртящ момент е 623 Нм, наличен при 6300 об/мин. Този високооборотен двигател не прилича на нищо друго, слагано в Corvette досега, освен на състезателния C8.R, от където всъщност идва.

Ускорението от 0 до 97 км/ч отнема само 2,6 секунди! Знаете какви коли мога да се похвалят с подобен спринт.

Стандартните джанти на Z06 са 20-цолови отпред с гуми 275/30 и 21 цола отзад с гуми 345/25. Задните гуми са същински валяци. От Chevrolet са създали цели осем модела джанти, така че тази кола може да бъде значително персонализирана.

Пакетът Z06 се предлага като опция за Corvette още през 1963 г., но името бе използвано отново едва при петото поколение. От тогава насам всяка генерация има Z06 пакет, отличаващ се с повече мощност, по-добро управление и аеродинамична каросерия. Новият Z06 засенчва своите предшественици и пише нова страница в историята.

Окачването на Z06 също е променено, сравнено с това при Stingray. Изобилието от настройки включва както такива за (доколкото е възможно) комфортно каране по магистрала, така и за екстремно управление на писта. Спирачките отпред са с 14,6-инчови 6-бутални апарати, докато отзад „челюстите“ са малко по-големи – 15 инча. Карбоновите спирачки са опция, като предните апарати са 15,7 инча, а задните 15,4.

Откъм аеродинамика стандартно Z06 получава преден сплитер и ненатрапчиво задно крило, което изглежда по-скоро на широк лип спойлер. Ако искате повече притискателна сила може да оборудвате мощния 670 к.с. Corvette с гигантско карбоново крило, подобно на това при състезателната версия. Получавате и още елементи от въглерод, като по-широк преден сплитер и плосък под с малки аеро крила.

В дългия списък с допълнително оборудване за Corvette Z06 откриваме Z07 Performance Package. С него получавате всичко изброено дотук плюс още неща. Пакетът включва модифицирано окачване с Magnetic Ride Control 4.0. Освен това получавате и „лепкави“ гуми Michelin Sport Cup 2 R ZP, които са разработени специално за новия Z06. Както споменахме по-горе изборът за джанти е голям, като има комплект от карбонови колела.

Без да ставаме досадни, разгледайте още снимки в галерията най-горе, където ще видите още детайли отвън и отвътре в новия Z06.