Hyundai разработва водороден трамвай
Hyundai разработва електрически трамвай със задвижване от водородни клетки. В проекта участва и корейското правителство, което се опитва да си извоюва водеща роля в разрастващия се световен пазар на задвижвани от водород превозни средства.
Проектът е на стойност 42,4 млрд. вона (600 млн. лв.), от които правителството осигурява ⅔. Целта е инфраструктурата за първата водородна трамвайна линия в Улсан да е готова през 2022, прототипът на трамвая да започне тестове през 2023, а серийното производство – през 2024 г.
Южна Корея смята да използва водородни трамваи в градовете Улсан и Донтан и да ги предлага на страните от Европа и Югоизточна Азия.
Любопитното е, че водородният трамвай на Hyundai всъщност се задвижва от модифицирани водородни клетки за кросоувъра Hyundai Nexo. Всеки трамвай ще има мощност от 380 кВт (516 к.с.), а резервоарите за водород ще се намират на покрива му. Водородните трамваи не се нуждаят от контактна мрежа. Максималната им скорост ще бъде 70 км, а пробегът с едно зареждане ще достига 150 км – достатъчни за всекидневния маршрут на един трамвай. Още повече, че зареждането с водород отнема минути и е много по-бързо от зареждането на батерия.
Освен че единственият отпаден продукт от работата на горивната клетка е чиста вода, водородните трамваи ще са снабдени и със система за пречистване на въздуха от фини прахови частици, подобна на тази, която Hyundai използва в кросоувъра Nexo.