Bugatti Rimac е факт. Шеф е Мате Римац, а Porsche ще помагат
Само четири месеца след, като този план бе обявен, сливането е вече факт. Рожбата на хърватския изобретател, бизнесмен и човек с нюх към успеха, Rimac Automobili се слива с Bugatti Automobiles и се ражда нова компания – Bugatti Rimac. На чело на новата фирма застава самият Мате, като помощ за важните решения ще оказват също членовете на надзорния съвет Оливер Блуме, главен изпълнителен директор на Porsche, както и Луц Мешке, заместник-председател и член на изпълнителния съвет, също в Porsche.
Реално, новата компания Bugatti Rimac e 55% собственост на Rimac Group и 45% на Porsche, като тук може да видите и обяснителна графика, която дава допълнителна яснота относно акционерите. Самият Римац участва с 35%, Porsche с 22%, Hyundai с 11%, а останалите 32% са разпределени между други акционери.
Но, юридическата част настрана, какво означава това за бъдещето на двете компании и на новата, като цяло? Ами, седалището на Bugatti Rimac е в Света Неделя, Хърватия, като Bugatti запазва щаб квартирата си и производството в Молсхайм. И двете марки ще продължат да произвеждат автомобили поотделно и да ги продават по вече утвърдените си собствени канали. Дали обаче това означава, че наследникът на Chiron ще бъде само на ток? Има голяма вероятност или най-малкото да бъде хибрид, но тепърва предстои да разберем.
Щефан Винкелман? Харизматичният немец с италианско присъствие слезе от ръководния си пост в Bugatti на 31 октомври и ще се фокусира върху марката Lamborghini, като неин президент. А ето какво казва г-н Блуме за него: „Искаме да благодарим на Щефан Винкелман за неговия невероятен принос. Той свърши чудесна работа.“ Блуме допълва също „Това сливане е перфектното решение за всички въвлечени в него. Заедно създаваме една мощна автомобилна компания. Успяваме да добавим стойност на престижната и традиционна марка Bugatti, ориентирайки я към бъдещето. Тя е олицетворение на чара и страстта; Rimac са иноватори със сериозен опит.“
Първоначално проектът по сливането в Porsche е бил познат, като ‘Operation Rush’. „И както подсказва името, всичко се случи изключително бързо,“ казва г-н Мешке. „Porsche стана инвеститор в Rimac още през 2018-та, като постепенно увеличаваше участието си. А сега стратегическата ни инвестиционна верига се затваря успешно. В началото бяха нужни много убеждавания, в много различни сфери,“ споделя Луж Мешке. „Последната стъпка бе преодоляването на организационните пречки. Екипите в Загреб, Молсхайм, Волфсбург и Щутгарт работиха изключително усилено за да може това да се случи.“
Реализирането на този джойнт венчър е и още една сериозна стъпка в развитието на Мате Римац, едва 12 години след, като създава старт ъп компанията в гаража си. „За мен е чест да оглавя това сливане и съм убеден в неговия успех, влнувам се за отварянето на тази нова глава. Трудно е да намериш по-подходящи марки за съюз от Rimac и Bugatti. Уменията на Rimac в областта на електрификацията и високите технологии, в комбинация с изключителната история и маайсторство на Bugatti. Очаквайте наистина невероятни проекти в бъдеще“, завършва Мате.