Изненада: От днес има Taycan GTS и ново комби Sport Turismo

  • Внушителна галерия на новите Taycan GTS и Sport Turismo GTS с точно 50 снимки Внушителна галерия на новите Taycan GTS и Sport Turismo GTS с точно 50 снимки

17 Nov 2021

Porsche чупи рекорди с продажбите на първия си електромобил и съвсем логично Taycan от днес се сдоби с две нови версии. Едната е GTS, а другата – нов тип каросерия, която заменя името Cross със Sport, за да предложи стандартно комби. Такова, с каквото клиентите на Porsche нямат причина да се срамуват от RS 7. Неслучайно новото комби първо се появява във варианта GTS.

 

Taycan GTS

GTS за първи път ще се предлага и за стандартната версия седан на Taycan. Макар да е позициониран под Turbo, новият модел определено не изглежда бавен със своите 598 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 3,7 секунди. Батерията (93,4 кВтч) и 800-волтовата архитектура са запазени същите като при Turbo, което позволява зареждане от 5 до 80% за впечатляващите 22,5 минути, стига да намерите достатъчно мощна (270 кВт) станция. Максималната скорост е 250 км/ч. 

Taycan GTS може да мине над 500 км с едно зареждане. Всъщност точно 504 км, стига да сте по-икономични и да не проверявате лично способността му да достигне споменатата максимална скорост. С този пробег това става “най-далекобойният” Taycan в гамата и първият с над 500 км пробег (по цикъла WLTP).

Пневматичното адаптивно окачване е взето наготово от Turbo, но е пренастроено специално за GTS. Пакетът Sport Chrono е част от серийното оборудване.

Новият модел идва с 390-милиметрови спирачни дискове с карбидно покритие, което гарантира, че дисковете няма да ръждясват, дори и като се има предвид, че електромобилът основно спира без да използва накладките.

Опционално може да поръчате керамичните спирачки на Porsche, които определено няма да ръждясват. Които и спирачки да изберете, колата серийно идва с 20-инчови джанти Turbo S Aero Design, като срещу доплащане се предлагат 21-инчови RS Spyder Design. Характерните за гамата GTS черни акценти могат да се открият не само по джантите, но също в детайли по корубите на огледалата, сплитера и престилките.

Интериорът на Taycan GTS е близък до този на версиите GTS при бензиновите модели на марката и не може да се поръча за другите варианти на Taycan. Това е валидно, независимо дали ще поръчате новия GTS като седан или като комби Sport Turismo. 

 

Sport Turismo

Комбито Sport Turismo по всяка вероятност по-късно ще започне да се предлага и с други задвижващи системи, но засега е само GTS. То е лишено от вдигнатото окачване и пластмасовите предпазители на калниците и каросерията, които познаваме от Cross Turismo.

Във всяко друго отношение новото комби предлага идентични размери и обеми като Cross (445 литра заден багажник и 82 литра – преден), а също идентично място за краката на пътниците.

 

Защо GTS, а не Turbo?

Какви други глезотии откриваме на борда на новите GTS? Завиващи задни гуми, панорамен покрив със затъмняване срещу изпичане на темето и всичко най-добро, скъпо и лъскаво, което може да си представите от каталога на компания като Porsche. Подобно на другите GTS модели на марката, и тук трите букви прехвърлят мост между по-базовите версии и най-бързите модели, като предлагат комбинация от уникална външност с напълно адекватна динамика.

Неслучайно вариантите GTS обикновено се определят като най-доброто от два свята. А когато говорим за Sport Turismo GTS нещата са наистина шантави – кой можеше да предположи преди десет години, че Porsche ще има електрическо комби и то толкова готино, че да въздишаме по него! Стига да не поглеждаме цената. Тя започва от 132 800 евро. Седанът е с хилядарка по-евтин, ако това е някакво решение...