Състезателната Toyota GR Supra Funny Car е мааалко по-различна от серийната кола
Открийте разликите. Не бързайте, огледайте двата автомобила внимателно. Можете ли да ги посочите? Очевидно, че двете коли нямат почти нищо общо, но предвид правилата на т.н. Funny Car шампионат в САЩ, няма и как да си приличат. Правила, които засягат основно двигателя – задължително V8 и с не по-голям обем от 500 куб. инча или 8193,53 куб. см. Колата от снимките е напълно официална и ще се състезава в сезон 2022 на NHRA.
„След 10 години участия с Camry в NHRA Funny Car шампионата, за нас е вълнуващ момент преминаването към GR Supra,“ казва Пол Долешал, мениджър на спортното подразделение на Toyota Motor North America. „Екипът ни от TRD (Toyota Racing Development) работиха заедно с хората от Calty, за да пресъздадат колкото се може повече елементи от серийната кола в състезателната.“
Уважения към труда им, защото това определено е било предизвикателство. Такова всъщност е било и заданието към главния дизайнер на GR Supra MkV Нобуо Накамура, на който е била възложена задачата да претвори формите на космическата концепция FT-1 за конвейера. Но за това скоро Иван ще ви сподели в YouTube, когато завършим видеото ни за най-новата Supra.