Състезателната Toyota GR Supra Funny Car е мааалко по-различна от серийната кола
![]()
Открийте разликите. Не бързайте, огледайте двата автомобила внимателно. Можете ли да ги посочите? Очевидно, че двете коли нямат почти нищо общо, но предвид правилата на т.н. Funny Car шампионат в САЩ, няма и как да си приличат. Правила, които засягат основно двигателя – задължително V8 и с не по-голям обем от 500 куб. инча или 8193,53 куб. см. Колата от снимките е напълно официална и ще се състезава в сезон 2022 на NHRA.

„След 10 години участия с Camry в NHRA Funny Car шампионата, за нас е вълнуващ момент преминаването към GR Supra,“ казва Пол Долешал, мениджър на спортното подразделение на Toyota Motor North America. „Екипът ни от TRD (Toyota Racing Development) работиха заедно с хората от Calty, за да пресъздадат колкото се може повече елементи от серийната кола в състезателната.“

Уважения към труда им, защото това определено е било предизвикателство. Такова всъщност е било и заданието към главния дизайнер на GR Supra MkV Нобуо Накамура, на който е била възложена задачата да претвори формите на космическата концепция FT-1 за конвейера. Но за това скоро Иван ще ви сподели в YouTube, когато завършим видеото ни за най-новата Supra.
