Този Range Rover се задвижва от 6,2 V8 с 430 коня от Corvette и струва 340 хил. евро


22 Nov 2021

Кой е виновен? Overfinch. Ако сте гледали TopGear по времето на Джезата, Хамънд и Мей, вероятно познавате това име, на британското ателие, което, ами, тунингова Range Rover-и и други LR-и. Heritage е тяхната нова програма, която е посветена на RR MkI, а резултатите от нея са забележителни.

Аз лично харесвам всички Range-ове, а първото поколение е особено чаровно, но в никакъв случай надеждно или бързо. Overfinch коригират тези два недостатъка и добавят няколко дози лукс.

Двигателят е GM LS3, 6,2-литровата атмосферна машина, която започна да се вгражда в 2008 Chevy Corvette. В момента той може да се купи отделно, като параметрите му са 430 к.с. при 5900 об/мин и 576 Нм при 4600 об/мин. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична, като никъде не пише каква, е но нищо чудно да е ZF.

Други технически подобрения са високоефективен радиатор с две перки, изпускателна система от неръждаема стомана, като от същия материал е изработен и резервоарът за „дълъг пробег“. Основните валове и полуоските са подсилени, както и разпределителната кутия и окачването. И спирачките, които са с 6-бутални апарати отпред и 4 отзад. Окачването разбира се също е с нови компоненти, а вече има и ABS, DSC и контрол на сцеплението.

Вътре? Прилича на Rolls-Royce. Седалките са обилно облицовани в кожа Recaro, специален волан Moto-Lita, ръчно изработени елементи от фурнир, стелки с дебел косъм, Bluetooth, навигация, площадка за безжично зареждане на телефони, има и стъклен шибедах. А за багажника може да поръчате също тапициран с кожа шкаф за алкохолни напитки и сервизен комплект (за пиене, не за колата).

Чудесно, само че всичко това струва пари. И по-точно 285 хил. паунда или 340 хил. евро, като цената може да варира, в зависимост от конкретните изисквания на клиента. Как ви се струва това предложение? Заслужава ли си според вас?

Супер симатяга!