Криза: У нас има близо 50 поръчки за новия Range Rover
В България изцяло новият Range Rover започва с цени от 240 040 лв., което не пречи за колата вече да има 47 поръчки. Посочената цена е за “базовото” ниво SE и 3-литров дизел, като е редно да отбележим, че при кола с прякора “императора” дори базовото ниво е повече от щедро оборудвано. SE идва с отопление на кожените седалки, 4-зонов климатик, завиващи задни колела и операционна система с 13,1-инчов сензорен екран.
По-високите нива на оборудване добавят дребни детайли. HSE (от 275 хил. лв.) включва по-големи 22-инчови джанти (стандартните са 21-инчови), автоматично паркиране и хедъп дисплей. Autobiography (от 304 хил. лв.) пък надгражда с панорамен покрив и някои глезотии, като електрическото покривало на багажника и черните спирачни апарати.
Само първите произведени екземпляри идват с пакета First Edition (от 320 хил. лв.) с 23-инчови колела, затъмнени задни стъкла, хладилник в предната конзола и (забележете) стандартен контакт с 220V. Последната екстра може да се поръча за всяка от версиите и струва скромните 284 лв.
Далеч не така скромни са някои други опции в каталога. Ако добавите 23-инчовите джанти Style 1075 Gloss Black към стандартния SE, ще трябва да платите близо 7000 лв. Черният контрастен покрив изглежда страхотно в съчетание с почти всеки от цветовете и струва 2000 лв. Като стана въпрос за цветовете, Range се предлага с огромна палитра от нюанси за каросерията, но някои от тях струват повече, отколкото цената на колата на повечето българи. Например British Racing Green със сатенен ефект добавя внушителните 17 350 лв. към цената.
Двигателната гама у нас се състои от пет предложения. Три от тях са базирани на 3-литровия редови дизел и имат съответно 250, 300 и 350 к.с. (въртящ момент от съответно 600, 650 и 700 Нм), докато бензиновите варианти са два – 3-литров редови с 400 коня (550 Нм) и 4,4-литров V8 с 530 к.с. и 750 Нм.
Най-големият дизел и по-малкият от двата бензинови варианта имат идентична цена от 253 790 лв., докато топ вариантът започва от 271 хил. лв. Дългата база добавя около 7 хил. лв., а ако искате трети ред седалки ще трябва да доплатите върху това още около 5 хил. лв.
Най-скъпият вариант е удължената база с 4,4-литровият V8 във версията First Edition. Тя струва 338 020 лв. А версиите с плъгин хибридно и изцяло електрическо задвижване дори още не са дошли…