Tesla Model S не разпозна автобус и се заби в него. Но защо?
Катастрофата от тези снимки се случва само преди три дни в Нюпорт Бийч, Калифорния. И никой нямаше да й обърне внимание ако бе станала с който и да е друг автомобил, управляван от разсеян шофьор. Но понеже в инцидента участва Tesla Мodel S, която е оборудвана с автопилот, случаят привлича вниманието на властите.
Сутринта на 11 декември Tesla Model S се удря без никакъв спирачен път в задната част на спрял на светофар градски автобус. Системите на електромобила би следвало да разпознаят голямото превозно средство и да активират спирачките. Но това не се случва и последва силен сблъсък. Шофьорът на Tesla-та е пострадал, като само за четири минути екип на пожарната транспортира човека до болница.
Въпросът е защо автопилотът не е спрял колата. Може би отговорът се крие в цвета на автобуса, който е „небесно“ син. И вероятно системата, работеща с камери, не го е разпознала. След инцидента местната пожарна в Нюпорт Бийч публикува апел в Facebook хората да шофират с повишено внимание рано сутрин и късен следобед, да вземат предвид отблясъците на слънцето, да карат по-бавно и да оставят по-голяма дистанция. От публикацията на пожарникарите може да се предположи, че отблясъците на слънцето може да имат нещо общо с катастрофата.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) в САЩ разследва софтуера на Tesla, именно заради зачестилите инциденти. Повечето катастрофи са при сходни ситуации. От Tesla твърдят, че са решили проблема с ъпдейт на софтуера, за който е нужен само интернет, без посещение на сервиз. Но от NHTSA тепърва ще определят дали това е достатъчно.
От 29 юни насам в Щатите е издадена заповед, именно от NHTSA, която изисква от автомобилните производители да докладват за катастрофи, включващи „превозни средства с усъвършенствани асистиращи системи от Ниво 2 и автоматизирани системи за шофиране от Ниво 3-5“. В тази връзка Tesla трябва да информира NHTSA за катастрофата с автобуса в рамките на само един ден, тъй като има хоспитализиран човек.
NHTSA дават на автомобилните компании срок от 24 часа да направят това в случаите, когато при катастрофа има „нараняване, хоспитализация, смъртен случай, отваряне на въздушни възглавници, необходимост от пътна помощ или пострадал пешеходец или колоездач“.
Все още не се знае дали автопилотът на тази бяла Tesla Model S е бил активен или изключен.