Audi charging hub е първият по рода си център за зареждане на електромобили. Както и за работа и почивка

  • Галерия с 23 снимки. Галерия с 23 снимки.

20 Dec 2021

И вероятно работа, за всички, които могат да я вършат през наличното в ‘Audi charging hub’ Wi-Fi, докато чакат возилото си да се зареди. От марката казват, че концепцията е първата по рода си в световен мащаб, а първият функциониращ център е този от галерията, в Нюрнберг.

„Чрез новият център тестваме концепцията за премиум ориентирано гъвкаво решение за зареждане,“ казва Ралф Холмиг, мениджър на проекта. „Идеята е да бъдем там, където нашите клиенти не потеглят от домовете си с напълно заредени автомобили. Същевременно, искаме да отговорим на нарастващото търсене на точки за зареждане“.

Хъбът отваря врати на 23 декември (2021) и предлага шест позиции за зареждане с мощност до 320 кВт. Идеята е да може да разчитате на работещи станции и да не висите в някои хипермаркет или на студа, докато чакате колата ви да стане готова за каране.

Любопитен факт е, че ‘Audi charging hub’ не разчита само на ел. мрежа за захранване на зарядните си мощности. Центърът разполага с инсталация от използвани автомобилни батерии, която може да осигури около 2,4 мегават-часа „на съхранение“, пишат Audi в прессъобщението си. „По този начин зарядната база в Нюрнберг се нуждае от само 200 кВт допълнителна зелена енергия, за да гарантира безупречното си функциониране.“

Въпросните 200 кВт се оказват достатъчни за да поддържат мощностите в пълен капацитет, като слънчеви панели на покрива на хъба осигуряват допълнителни 30 кВт. Клиентите могат да зареждат с мощност до 320 кВт на шест позиции, като капацитетът на базата е за около 80 коли на ден, преди достигане на лимита на комбинираната система – съхранената в употребяваните батерии „зелена“ енергия плюс 200-киловатовата мощност на външната мрежа.

От Audi също казват, че техният e-tron GT поддържа мощност на зареждане до 270 кВт, с които четиривратото купе за 5 мин. получава достатъчно енергия за пробег от 100 км. Зареждането на батерията му от 5 до 80% пък може да стане за 23 мин.

Друг плюс, който отбелязват в съобщението си, е цената на услугата. Там пише, че клиентите на марката могат да „пълнят“ автомобилите си на цена, като при зареждане с ‘wallbox’ вкъщи. Това важи за сключилите т.н. ‘е-tron Charging Service’, гарантиращ им цена от 31 евроцента за кВтч, без значене от мощността. ‘Audi charging hub’ обаче е отворен за ползване и от собственици на други марки автомобили.

Първородната Godzilla!