Audi обявява влизане във Формула 1 догодина?

  • В мрежата могат да се намерят доста рендъри на бъдещия болид на Audi, но тези на Sean Bull са най-готини В мрежата могат да се намерят доста рендъри на бъдещия болид на Audi, но тези на Sean Bull са най-готини
  • Славната ера на Porsche като доставчик на двигатели за McLaren Славната ера на Porsche като доставчик на двигатели за McLaren
  • Все още не е ясно дали Audi, Porsche или и двете ще участват във Формула 1 Все още не е ясно дали Audi, Porsche или и двете ще участват във Формула 1
  • Lamborghini също има кратка авантюра във Формула 1 Lamborghini също има кратка авантюра във Формула 1
  • Bugatti Type 35 е една от най-успешнит състезателни коли на марката Bugatti Type 35 е една от най-успешнит състезателни коли на марката
  • Bentley е друга марка от концерна, тясно свързана с моторните спортове, но не толкова с Формула 1 Bentley е друга марка от концерна, тясно свързана с моторните спортове, но не толкова с Формула 1

22 Dec 2021

Слуховете, че Audi ще влезе във Формула 1 не стихват, като на дневен ред е нова порция по темата. Този път източник на информацията е Autocar. Изданието цитира писмо от Audi до FIA, до което по някакъв начин е получило достъп.

Според Autocar става въпрос за писмо от шефа на Audi Маркус Дюсман и члена на борда на компанията Оливер Хофман. То е адресирано до Жан Тод, президент на FIA допреди броени дни. В писмото Audi благодари на Тод за усилията по привличането на VW Group във Формула 1.

След като благодарят за сътрудничеството във връзка с техническите правила от 2026 г., представителите на Audi изразяват увереност, че “в началото на следващата година” компанията може да потвърди влизането си във Формула 1.

Размяната на любезности в едно писмо, разбира се, съвсем не е равнозначно на зелена светлина от борда на VW Group, но поне показва, че преговори има и че Audi поне има интерес. 

VW Group се интересува от участие във Формула 1 във връзка с новите правила за задвижващите системи, които ще влязат в сила през 2026 г. Засега не е ясно дали гигантът смята да участва в спорта само с Audi или и с други свои марки. Слуховете за Porsche също не са малко, като компанията дори официално потвърди, че има интерес. В исторически план поне пет марки от концерна VW Group имат история, малко или повече, свързана със спорта.

Bugatti е един от най-успешните състезателни отбори в Гран при през 20-те и 30-те, но прекратява участието си скоро след създаването на шампионата с титла при пилотите през 1950 г., което е прието за раждане на Формула 1.

Bentley има състезателна история през 30-те, но името на компанията е свързано повече с “24-те часа на Льо Ман”, отколкото с Формула 1. Дори Lamborghini има история във Формула 1, макар и само като доставчик на двигатели и то преди да стане част от VW Group – в края на 80-те и началото на 90-те.

От марките в групата единствено Porsche може да се похвали със заводски тим във Формула 1. Той не е супер успешен, но през 1962 г. Дан Гърни печели единствената победа за Porsche в Гран при на Франция. Все пак компанията се отказва от по-нататъшно участие, за да се завърне едва през 80-те като доставчик на двигатели за McLaren. Това е епохата на Прост и Лауда и тандемът McLaren Porsche (всъщност отборът се казва McLaren-TAG) носи две конструкторски титли, а Лауда и Прост печелят шампионата съответно през 1984 и 1985 г. Прост печели титлата и през следващата 1986, отново с McLaren-Porsche, но тогава титлата при конструкторите вече е за Williams.

Макар Audi да не присъства исторически във Формула 1, изглежда от всички марки на концерна засега е най-близо до дебют в спорта. Слуховете от миналия месец, според които е възможно VW Group да купи част или изцяло два от големите отбори – Red Bull и/или McLaren засега са официално отхвърлени, но това не значи нищо. И двата споменати отбора в дългосрочен план биха проявили интерес към нов доставчик на двигатели, след като Honda напуска спорта и оставя Red Bull да управлява програмата по развитието на двигателя си за F1, а McLaren се принуди да се върне към партньорство с Mercedes след неуспешните опити с Renault и Honda.

Новите правила от 2026 г. ще обърнат внимание на екологията, като се очаква двигателите с вътрешно горене да бъдат задвижвани от синтетични еко горива, а електрическите модули да имат все по-голям дял в хибридната система за задвижване.

Рендъри: Sean Bull Design

 

Първородната Godzilla!