Това 2007 BMW M6 струва 160 хил. лв., колкото ново M440i. Кое от двете?
BMW M6 E63 е много яка кола. Тук не говорим за надеждност или разходи по поддръжка, а за това, че е елегантно изглеждащо купе с атмосферен V10 мотор. Купе братът на M5 Е60, появило се след 16 години отсъствие M6, през 2005-та, с 5-литровия S85, които в „градския“ режим генерира „само“ 400 к.с., а в „отпушения“ 507 коня. Способно да ускори от 0-100 км/ч за 4,6 сек и до 305 км/ч, когато е поръчано с допълнителния M Driver’s Pack.
Колата от обявата е произведена през 2007-ма и е на 26 хил. км., със ‘Saphirblack’ екстериор и черна кожа – класическа комбинация. Списъкът с опциите включва парктриник, навигационна система Professional с DVD, чейнджър за 6 диска, апликации Individual с черен пиано лак, поставка за чаша, още няколко неща и важният за много хора 07ME M Driver's Package, отключващ колата до 305 км/ч.
Исканата сума обаче е 79 900 евро, които правят точно 156 268 лв. В такива случай, когато видя готина кола на възраст и с километраж, винаги се замислям какво ново може да се купи за същите пари. И удачния еквивалент в случая е BMW M440i xDrive.
Новият модел се задвижва от 3-литров турбо мотор с 374 к.с. и 500 Нм, с който колата ускорява от 0-100 км/ч за 4,5 секунди или 4,8 сек, ако е без xDrive. Тоест, толкова бързо колкото и M6-ицата. Окей, изостава от V10 модела по звук и максимална скорост, втората е ограничена на 250 км/ч, но по дължина е с не особено сериозните 10 см по-къса. И е спортно купе.
Затова отворих конфугуратора и започнах да избирам опции. Стартовата цена на „бейби“ М4-ката е 133 700 лв. За нея получавате горе-долу добре оборудвана кола, но никой не би си купил базово BMW, освен някое посолство, така че добавих някой неща. Като специалния цвят ‘Frozen Portimao Blue’ за 6772 лв., 19-инчовите M792 джанти 4185 лв., ‘Vernasca Black’ черна кожа с M акценти, карбонови апликации за 1112 лв. Добавих и пакета ‘Innovation’ с хедъп дипслея (M6-цата също има такъв), лазерните фарове и още неща, за още 6688 лв.
С което „моята“ M440i xDrive достигна до 156 500 лв. или с 232 лв. повече от това запазено E63 M6. Което подплатява въпросът от заглавието: коя от двете бихте избрали? Новата кола с гаранция и съвременни екстри или старата, с капризния, но фамозен V10?