Чуйте за първи път новия двигател на Mercedes за Формула 1


27 Dec 2021

Отборът на Mercedes във Формула 1 за първи път запали новия двигател за болида W13. 1,6-литровият турбо V6 ще работи в колите на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел, който заменя Валтери Ботас като пилот на екипа.

Тъй като правилата забраняват съществени промени по моторите, то новият двигател по същество не се различава особено от миналогодишния. Ново е, че досегашните 5,75% етанол в горивото вече се увеличават до 10% по пътя на Формула 1 към изцяло въглеродно неутрални горива (вероятно от 2026 г.).

Сезон 2022 се очаква с огромно нетърпение. Не само заради завърналата се интрига в битката за титлата, след като Макс Верстапен стана първият пилот с кола, различна от Mercedes, спечелил титлата от 2013 г. насам, а най-вече заради новите правила.

 

Промените в техническите правила са толкова сериозни, че се очаква значително преразпределение на силите в шампионата. Всички аеродинамични детайли ще бъдат значително опростени и уеднаквени. Във връзка с аеродинамиката най-голямата промяна ще бъде в това, че при две преследващи се коли въздушният поток почти няма да влияе на задните коли, което ще направи изпреварванията много по-лесни. През сезон 2021 преследващият болид е губел 47% от притискането си, ако се движи на една кола дължина зад преследвания. През сезон 2022 той ще губи само 18% от аеро притискането си. Граунд ефектът също се завръща, така че очаквайте летящи капаци на шахти по всички улични трасета…

Новите болиди ще имат покрити 18-инчови джанти (13 инча досега) с нископрофилни гуми и съвсем различно устройство на носа и предния спойлер.

Зимните тестове започват на 23 февруари с 3-дневен тест на “Каталуня” в Испания, а след това отборите ще тестват за три дни в Бахрейн от 10 до 12 март. Сезонът започва отново в Бахрейн на 20 март и ще се състои от рекордните 23 състезания.