Извадиха 120-годишна кола от хамбара на германска баба

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки
  • Първият Opel - System Lutzmann от 1899 до 1902. Зеленият цвят е сходен Първият Opel - System Lutzmann от 1899 до 1902. Зеленият цвят е сходен

30 Dec 2021

Хуберт Райн и негови приятели от германския клуб за класически автомобили във Волкрамсхаузен, Северна Тюрингия, са се натъкнали на един от най-старите автомобили в Германия. Дървената триколка, която виждате на снимките, вероятно е от епохата, в която Карл Бенц конструира своята легендарна триколка, поставила началото на съвременния автомобил. Информацията е на регионалния телевизионен канал MDR.

Проблемът е, че никой не знае точно колко стара е машината, открита в Тюрингия – дали е отпреди 1890 г. (може би дори по-стара от колата на Бенц) или е създадена в началото на XX век.

Триколесното превозно средство е дълго два метра, има едноцилиндров мотор с обем 140-150 куб. см., две скорости и спирачка. Открито е още в края на март 2021 в стар хамбар, затрупано от боклуци, но оттогава членовете на ретро клуба не успяват да намерят достатъчно информация за производителя на колата, нито за годината, в която е създадена.

Никъде по каросерията няма означения, номера или табелки, открит е единствено надпис “24” върху блока на двигателя. Музеите на автомобила в Дрезден и на Mercedes-Benz в Щутгарт също нямат отговор откъде се е появило това превозно средство, кой го е създал и кога.

За разлика от колата на Бенц, която е с тръбна стоманена конструкция, новооткритата триколка е предимно от дърво (каросерията, спиците, седалката). Въпреки това тя е снабдена с достатъчно елементи, които предполагат възможност за всекидневна употреба, а не просто експериментален прототип. Колата от Тюрингия има фарове (по-скоро фенери), клаксон и съвсем адекватна спирачка.

В опит да открият нещо повече за историята на превозното средство, Райн и колегите му изследват цвета на каросерията, който е близък до този на първия Opel – System Lutzmann, произведен в 65 екземпляра между 1899 и 1902 г.

Другата следа е табелка, открита в стария модел. Тя е за участие в рали с ретро коли през 50-те години в Лайпциг. Откривателите на мистериозното возило се надяват по тази линия да успеят да намерят документи, които разкриват повече за името на модела и създателя му.