Български електрически локомотиви работят във френска кариера и ще теглят влаковете TGV

  • ES3000 тегли вагони с камъни в кариера във Франция ES3000 тегли вагони с камъни в кариера във Франция
  • По-малкият модел ES1000 скоро ще пристигне в Лион, за да тегли влакове стрела в депото на TGV По-малкият модел ES1000 скоро ще пристигне в Лион, за да тегли влакове стрела в депото на TGV
  • Снимките са от изпитанията в България Снимките са от изпитанията в България

10 Jan 2022

Русенският производител на локомотиви “Експрес Сервиз” има няколко поръчки от Франция, включително за депото на TGV в Лион. Българската компания е специалист в областта на маневрените електрически локомотиви, като разработва и произвежда продуктите си изцяло в България. Това са малки локомотиви, предвидени за маневри в района на гари, производствени комплекси, логистични хъбове. Електрическите локомотиви от Русе се захранват от батерии и се отличават с нулеви вредни емисии.

ES3000 във френска мина

В каменната кариера Вутре в Северозападна Франция моделът ES3000 (с капацитет от 3000 тона) маневрира влакове от по 24 вагона, буквално пълни с камъни, за да ги предаде на ЖП превозвача. Русенският локомотив е избран като част от плана на Société des Carrières de Voutré да намали вредните емисии от транспорта на продукцията си и да подобри енергийната ефективност на маневрите си. Сериозните композиции се управляват изцяло дистанционно от един-единствен работник.

ES1000 в депото на TGV

По-малкият електрически локомотив ES1000 (капацитет от 1000 тона) пък скоро пристига в депото на влаковете TGV в Лион. В началото на декември българската машина вече е преминала техническите изпитания на французите и в близките седмици ще бъде доставена на френския национален ЖП превозвач SNCF. Това е първата доставка на Експрес Сервиз за френския национален превозвач.

През 2021 едно от най-гледаните ни видеа беше това в завода на "Експрес Сервиз", може да си го припомните тук:

 

Първородната Godzilla!