GRMN Yaris е ограничена в 500 броя брутална серия с цена от 56 340 евро
Това са с 110 хил. лв. за Yaris! Всъщност 7 317 000 йени, тези 56 хил. евро, са базовата цена на GRMN Yaris, който обаче почти никой няма да си вземе. Защото японците предлагат и два пакета за по-хардкор версията на познатия ни вече GR Yaris, който се казват ‘Circuit’ и ‘Rally’, за съответно 65 195 евро и 64 516 евро. Или 127 508 лева за GRMN Yaris Circuit и 126 180 за Rally-то. Леле.
Но с какво толкова е по-различен GRMN от GR? Моделът е с до 30 кг по-лек благодарение на новия карбонов преден капак с отвор, състезателните седалки Recaro и премахването на задните Таванът също е от въглероден композит, както си е и при „обикновения“ GR Yaris, но тук има и опция за карбонов заден спойлер, ако си я вземете с Circuit пакета. Окачването е с 10 мм по-ниско, а широчината е увеличена с 10 мм.
„Пистовият“ пакет (черната кола от галерията) включва още BBS GRMN джанти с диаметър 18 инча, както и по-мощни спирачки, които също са обозначени с диаметър 18 инча. Интересно е какво точно са объркали в Toyota, но така пише в сайта. Амортисьорите са регулируеми Bilstein, като външни промени има и при праговете и предната броня.
„Рали“ пакетът пък (червената) е с допълнителна защита на пода и специфични стабилизиращи щанги. Всички GRMN идват с механичен диференциал с ограничено приплъзване и с по-къси скорости от GR Yaris, казват от Toyota. При него клиренсът е 130 мм, за разлика от 120-те при Circuit. Друго? Самата конструкция е с 545 повече точкови заварки за повече устойчивост, допълват японците.
Заедно с GRMN Yaris марката стартира и програма за персонализиране, при която всеки клиент се анализира и колата се настройва индивидуално – окачване, кормилно управление и дори картата на двигателя. Последният е същия, като в GR Yaris, 272 к.с., но макс. въртящ момент е повишен с 20 Нм до 390 Нм, които идват от 3200 об/мин за разлика от 370-те Нм при 3000 оборота при GR.