Министър Караджов: Шест години е минималният срок за нов мост на Дунав


24 Jan 2022

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов заяви пред “Нова телевизия”, че най-ранният срок, в който може да е готов нов мост над река Дунав, е шест години. Това пояснение той направи във връзка с изказването на министъра на финансите Асен Василев, според когото до края на мандата на това правителство е възможно да са построени четири нова моста на Дунав. “Шест години е минималният срок да се мине цялата процедура по започването и завършването на един мост, и то ако няма обжалвания. Около две години е само подготовката за строителството”, казва Караджов, като допълва, че когато се говори за международен мост тези срокове зависят и от другата страна – в случая Румъния.

 

Магистрала “Хемус”

Срокът за завършването на магистрала “Хемус” също излиза извън мандата на това правителство, като “оптимистичният” вариант е 2027 г. Първият нов участък (от Боаза до пътен възел Дерманци, 10 км) ще бъде открит през май тази година. През 2023 г. трябва да бъдат завършени още два участъка – до пътен възел Каленик (33,3 км) и до пътя, свързващ Плевен и Ловеч (16,8 км). Според министъра част от тези участъци се строят незаконно, но по-евтино ще бъде последващото им узаконяване, отколкото да се развалят договорите и да се сключват нови, съобщава “Дневник”.

Магистрала “Струма” – тунел или две трасета?

За разлика от министъра на околната среда и водите Борислав Сандов, то министър Караджов поддържа изграждането на класическо трасе, вместо тунел. Според Караджов това ще е по-евтин и бърз вариант за строителство през защитените местности на Кресненското дефиле. Той предлага в едната посока магистралата да използва сегашното трасе на пътя, а в другата – да мине по билото на планината. Разчетите са при това положение цената да бъде 1 млрд. лв. и строителството да завърши през 2028 г. При варианта с тунел цената ще е четири пъти по-висока и строителството ще завърши не преди 2030 г.

Ремонти на 3000 км пътища през 2022 г.

В момента се обсъждат критериите, които да се заложат в процедурите по обществените поръчки за амбициозните планове за ремонти на пътната мрежа. Работи се по индикатори, с които да се измерва качеството на работата, каквото досега не е правено, казва министър Караджов.

Първородната Godzilla!