Защо е студено в някои електрически автобуси в София?


28 Jan 2022

Пътници се оплакват, че в най-студените дни във вторник и сряда температурите в чисто новите електрически автобуси Higer-Aowei, част от градския транспорт на София, са били близки до отрицателните.

Както неведнъж е коментирано в различни автомобилни форуми, а също при нас, електромобилите не страдат от по-лошо отопление на интериора, в сравнение с конвенционалните автомобили. Причината за липсата на отопление в някои автобуси обаче е, че те не използват задвижване, типично за електромобилите – с литиево-йонни батерии – а разчитат на суперкондензатори.

Това съвсем не е нова или непозната технология за задвижване на електромобили. Дори Lamborghini работи по нея. Голямото предимство е, че китайските автобуси се зареждат за под десет минути, което се случва на всяка крайна станция. За това време се осигурява максималният пробег, който обаче също не е голям – около 20-23 км. Пробегът е големият минус на технологията.

Проблемът е, че маршрутът на някои линии не е правилно подбран за автобуси с толкова нисък пробег с едно зареждане и на шофьорите се налага да изключат отоплението, за да са сигурни, че ще стигнат до зарядното при крайната станция.

От Столичен електротранспорт уверяват пред bTV, че засегнатите линии ще бъдат снабдени с точки за зареждане в средата на маршрута, така че абсурдната ситуация с липса на отопление в разгара на зимата да не се повтаря.

В София се движат 32 автобуса със суперкондензатори, като най-голям е проблемът по линии номер 60 и 74. 

 

Лукс от Китай!