Nokian пуска нова зимна супер гума - Hakkapeliitta R5
Новата гума Hakkapeliitta R5 за леки автомобили и Hakkapeliitta R5 SUV за кросоувър модели е създадена, за да предоставя безкомпромисна безопасност и интелигентни функции при шофиране през всеки ден от зимата. Предлагайки най-чиста форма на безопасност, новата продуктова гама Hakkapeliitta R5 е иновативна комбинация от чисто зимно сцепление, тихо и комфортно шофиране. Специално въведение е Hakkapeliitta R5 EV, версия специално разработена за електрически автомобили и хибриди.
Nokian Tyres представя новата си флагманска гама от зимни скандинавски гуми без шипове. Разработени за леки автомобили и SUV, новите Hakkapeliitta R5 предоставят безпрецедентно сцепление на лед, комфорт и екологично шофиране, специално проектирани за суровата скандинавска зима. Отличните свойства за зимни условия на новите продукти са резултат от новия дизайн на протектора, иновации като новите елементи за сцепление, стриктните тестове и непрекъснатите проучвания и разработки.
„Нашата мисия е да ви предпазим и да гарантиране, че пътуването ви е предвидимо през всеки един ден от зимата. Въпреки, че времето може да бъде непредсказуемо и променливо, вашите гуми не могат да бъдат такива. Постоянното усъвършенстване, от едно поколение към следващото, е дълбоко заложено в нашата философия за разработване на продукти. С новата Hakkapeliitta R5, ние се фокусирахме специално върху постигането на превъзходно зимно сцепление и контролируемо управление, повишаване на комфорта при шофиране и минимизиране на въздействието върху околната среда. Резултатът е чисто удоволствие от шофирането.“, казва Оли Сеппала, ръководител на научноизследователската и развойна дейност в Nokian Tyres.
Новата продуктова гама Hakkapeliitta R5 се предлага в изчерпателна селекция от над 160 продукта. Покривайки размери от 14 до 22 инча, Hakkapeliitta R5 се предлага в категории за скорост Q (160 км/ч), R (170 км/ч) и T (190 км/ч). Повечето продукти са обозначени с XL, възможно най-висок товарен индекс в този размер. Селекцията ще бъде налична за потребителите през есента на 2022 г. Основните пазари са Скандинавия, Русия и Северна Америка.
Hakkapeliitta R5 е разработена от Nokian Tyres, най-северния производител на гуми в света и изобретател на зимната гума. Nokian Tyres е сред световните лидери по отношение на безопасност и екологичност, и се ангажира да продължи усилията си в тази посока, като предлага безопасна, интелигентна и устойчива мобилност.
Чисто сцепление
Голям напредък в безопасността е постигнат чрез обновяване на шарката на протектора. Новият дизайн Double Block Grip предоставя превъзходно управление и сцепление и може да бъде открит предимно в раменните зони на гумата. Твърдият ред блокове започва от центъра и се разделя на две към раменните зони. В сравнение с предшественика си, Hakkapeliitta R3, новата Hakkapeliitta R5 има 40% повече блокове на протектора и междинната зона. Това увеличение означава, че в контактната зона има 4% повече каучук, който достига до настилката, а това от своя страна води до подобрено сцепление върху хлъзгави повърхности.
Най-доброто представяне на лед е гарантирано от уникалните Кристали Arctic Grip. Микроскопичните кристали са поставени в каучуковата смес и действат като вградени шипове, създавайки остри, изключително здрави ръбчета за сцепление в самия каучук. Докато гумата се износва, кристалите се подават и поддържат високото ниво на сцепление.
„Предшественикът, който вече е носител на множество отличия в тестове, поставя летвата високо, но новата Hakkapeliitta R5 извежда представянето на ново ниво.“
Новата шарка на протектора, заедно със страхотните иновации като Кристалите Arctic Grip и дизайна Double Block Grip, ни позволяват значително да увеличим зимната безопасност и комфорта – най-важните характеристики за зимна гума без шипове. За водачите това означава балансирано и предвидимо усещане при шофиране, както и по-ниско потребление на енергия, тъй като съпротивлението при търкаляне е намалено, за да допринася за по-устойчиво шофиране.“, казва Саму Леписто, мениджър „Разработки“ в Nokian Tyres.
Безкомпромисният подход в разработването ясно се вижда в цялостното зимно представяне. В сравнение с Hakkapeliitta R3, представянето на лед и сняг е увеличено с 4%. Спирачният път на лед например е до 5,6 метра по-кратък, в сравнение с предшественика, при спиране със скорост до 80 км/ч. Новата Hakkapeliitta R5 също така има 10% увеличение на ламелите. По-гъстите, компютърно-оптимизирани ламели се справят оптимално добре с леда, снега и сухия асфалт. Тези дълбоко издълбани шарки гарантират, че сцеплението ще остане безопасно дори и докато гумата постепенно се износва. Самозаключващите се 3D ламели притискат шарките на протектора едни към други, когато са в контакт с пътя, което подобрява управлението при завои и резки маневри.
Новата Hakkapeliitta R5 покрива всички северни зимни условия, предоставяйки предсказуемо управление на сух, мокър, заледен или заснежен път. Едно от най-трудните условия за шофиране е при наличието на киша, особено когато тя се намира между лентите на натоварена магистрала. Разработени, за да предотвратяват особено опасния аквлапланинг върху киша, основните шарки на протектора ефективно отвеждат водата и кишата попаднала между гумата и пътя. Жлебовете се отварят от центъра на гумата към раменната зона, осигурявайки ефикасна траектория за отвеждане на водата от пътя, гарантирайки стабилно и надеждно сцепление на киша и мокри пътища.
Чист комфорт
Шумът от гумите може значително да се отрази на комфорта при шофиране. По-ниските нива на шум правят пътуването по-комфортно и по-малко изморително за шофьора. Подобрените характеристики за комфорт на Hakkapeliitta R5 са постигнати чрез елиминиране на най-дразнещите нива на шум, които човешкото ухо може да различи когато е вътре в автомобила. Това селективно премахване на шумове води до по-ниски нива на шум вътре в купето и до увеличен комфорт при шофиране.
Новият дизайн на протектора Silent Touch предлага комфортно и приятно търкаляне на гумите благодарение на ново разпределение на блоковете на протекторите. Броят им е увеличен, а индивидуалните блокове и жлебове са по-малки като размер. В комбинация с балансираните блокове на протектора, дизайнът Silent Touch предлага стабилно управление, плавно шофиране и приятни звукови нива.
Чиста екологичност
По-лекото движение намалява разхода на гориво и удължава пробега на електрическите автомобили. Благодарение на дизайна, който позволява ниско съпротивление при търкаляне, и новата каучукова смес Green Trace, съпротивлението при търкаляне на Hakkapeliitta R5 е подобрено още повече. Моделът има до 4.4% по-ниски нива на съпротивление при търкаляне от предшественика си и до 15.5% по-добро съпротивление при търкаляне в сравнение със средното ниво на премиум модели на основните конкуренти.* По отношение на електрическите автомобили - увеличението на пробега може да бъде значително. В сравнение с премиум групата, с която се сравнява, Hakkapeliitta R5 предоставя 4% по-дълъг пробег. Това означава до 230 км по-голям пробег за една зима. **
„При проектиране на нови гуми, целият производствен процес и експлоатационният живот на продукта трябва да се вземат предвид като екологични фактори. Започвайки от подбора на материали, новата Hakkapeliitta R5 е разработена, за да оставя по-малък въглероден отпечатък. Новата екологична смес Green Trace предоставя безопасно и екологично шофиране благодарение на съставки като естествен каучук, рециклирана стомана, растителни масла и борова смола. Горди сме да заявим, че една трета от съставките на сместа са възобновяеми и рециклирани материали. Hakkapeliitta R5 е издръжлива, екологична и устойчива на износване, като в същото време е най-енергийно ефективната зимна гума в света.“, въодушевено разказва Катриина Маркула, мениджър „Разработки“ в Nokian Tyres.
Енергийно ефективен – в цифри
Използването на зимни гуми с ниско съпротивление при търкаляне допринася за намаляване на енергийната консумация. В сравнение със сходни първокласни зимни гуми, автомобилите оборудвани с Hakkapeliitta R5 изразходват с 2.8% по-малко гориво. Във Финландия например, шофьор може да спести средно 48 литра гориво, което намалява емисиите на въглероден диоксид с приблизително 140 кг за четири години, което е приблизителният жизнен цикъл на една зимна гума. Изчисленията показват, че електрическите автомобили оборудвани с Hakkapeliitta R5 могат да спестят 170 кВтч електричество по време на приблизителния експлоатационен срок от четири години.
Гумите с ниско съпротивление при търкаляне също имат позитивен отпечатък върху обществото. Ако например всички леки автомобили, които използват първокласни гуми във Финландия, Швеция и Норвегия използват Hakkapeliitta R5 през целия експлоатационен срок на продукта, очакваните спестявания на гориво са 340 милиона литра, равнявайки се на 10 000 камиона цистерни, а емисиите от въглероден диоксид ще спаднат с приблизително 900 000 тона. Ползите за обществото от това намаляване на въглеродните емисии се равняват приблизително на 54 милиона евро въз основа на социалната цена на въглерода. **
Hakkapeliitta R5 SUV – Чист контрол
Новата Hakkapeliitta R5 SUV е разработена, за да посрещне нуждите на мощните и големи SUV и кросоувър модели. Оборудвана със същите технологии, които гарантират безопасност, както при модела за леки автомобили, Hakkapeliitta R5 SUV предоставя подобрена стабилност, издръжливост и устойчивост на износване като същевременно прецизно и надеждно се справя с големия товар.
Каучуковата смес предназначена за SUV предоставя подобрена стабилност и издръжливост. Твърдата каучукова смес работи отлично в широк температурен диапазон, предлагайки отлична устойчивост на износване и осигурявайки безопасно сцепление и стабилно управление. Hakkapeliitta R5 SUV има здрава структура, която допълнително подобрява стабилността и издръжливостта при шофиране.
Зимното време предлага много предизвикателства за шофьорите, от покрити със сняг и лед пътища до големи пукнатини и дупки на пътя, образувани при замръзване и размразяване, които могат да увредят значително асфалта. Както при всичките си SUV продукти, Nokian Tyres добави революционната си технология Aramid Strong Sidewalls в Hakkapeliitta R5 SUV.
Технологията Aramid Sidewall предлага издръжливост и защита при взискателни условия на шофиране. Изключително здравото арамидно влакно, използвано в състава, подсилва страниците и прави гумата по-устойчива на удари и пробиване, които иначе биха могли лесно да я увредят. Случайната повреда на гумите може да коства много, но страниците на гумата с арамидни влакна успяват напълно да предотвратят потенциалната повреда.
Когато избирате гуми за хибрид или електрически автомобил, най-важните характеристики са безопасност, стабилност, ниско съпротивление при търкаляне и ниски нива на шум. Нововъведение в семейството Hakkapeliitta R5 е Hakkapeliitta R5 EV. Проектиран и разработен с екологична технология, Hakkapeliitta R5 EV предлага максимална безопасност, комфорт и увеличен пробег за електрически автомобили и хибриди.
„Електрическите коли са по-тихи в сравнение с традиционните автомобили, което прави ниското ниво на шум въпрос на комфорт. Когато проектирахме новата Hakkapeliitta R5 направихме гигантски стъпки напред в посока на още по-тихо шофиране. Това е важно за нас, понеже искаме шофьорите да изпитат дълбоко чувство на спокойствие в колата си и да намалим шумовото замърсяване в природата. Новата Hakkapeliitta R5 EV идеално пасва на модерните електрически автомобили.“, заявява Хану Оннела, старши инженер „Разработки“ в Nokian Tyres.
Единствените шумове, които електрическите коли обикновено генерират, са причинени от съпротивлението на вятъра или гумите. При проектирането на Hakkapeliitta R5 EV Nokian Tyres обърнаха специално внимание на изолацията на звуковите вълни. Въпреки че нивата на шум вече са ниски при модела за леки автомобили, технологията SilentDrive™ повишава комфорта при шофиране до максимум. Изключително ниските нива на шум се постигат чрез добавяне на слой акустична пяна към вътрешната облицовка на гумата. Технологията SilentDrive™ е включена във всички размери на Hakkapeliitta R5 EV.
Електрическите автомобили обикновено имат висока мощност и тежат повече от колите с двигатели с вътрешно горене. Това поставя специфични изисквания към техните гуми. За да отговори на тази нужда, Hakkapeliitta R5 EV се предлага с по-здрава структура и подсилен профил на протектора с допълнително количество каучук. Здравата структура предлага превъзходна стабилност, докато протекторът е проектиран да издържа на висок въртящ момент и големи натоварвания на колелата.
По-ниското съпротивление при търкаляне удължава пробега на автомобила. За да намали още повече съпротивлението при търкаляне, сместа Green Trace е специално оптимизирана за използване при електрически коли. Аеродинамичният дизайн на страницата на гумата минимизира въздушното съпротивление, тъй като всички надписи са вградени.
Разработването на най-добрите зимни гуми в света изисква повече от четири години проучвания и разработки, с безброй километри тестове в реална среда. Разработването на шарките на протектора, структурите и каучуковите смеси на новата Hakkapeliitta R5 е изисквала хиляди часове компютърно моделиране, лабораторни сравнения и автентични полеви тестове при различни условия, особено в Арктическа Лапландия в собствения тестови център White Hell на Nokian Tyres във Финландия. Hakkapeliitta R5 олицетворява скандинавското първокласно качество и най-съвременния опит, с които Nokian Tyres са известни.
Индикатор за износване на протектора – за вашата безопасност
Патентованият индикатор за зимна безопасност (WSI) в протектора допълнително подобрява безопасността. Той показва оставащото ниво на протектора в милиметри заедно със символа на снежинката. Снежинката остава видима, докато не останат само четири милиметра протектор. След като снежинката се износи, се препоръчва закупуването на нови зимни гуми, за да се гарантира безопасното шофиране. Всички продукти от продуктовата гама Hakkapeliitta R5 са снабдени с етиките на ЕС за сцепление на сняг и на лед, което показва, че са подходящи за употреба при северни зимни условия.
Основни иновации:
Double Block Grip. Превъзходно сцепление и управление. Новата двойна структура на блоковете осигурява максимално сцепление върху хлъзгави настилки през зимата.
Кристали Arctic Grip. Безупречно сцепление на лед. Микроскопичните кристали от трето поколение, са част от каучуковата смес на гумата. Те работят като вградени шипове, създавайки остри, здрави ръбове вътре в самия каучук. Докато гумата се износва, кристалите се появяват и активират допълнителни нива на сцепление.
Ламели с 3D заключване. Прецизно и предвидимо управление. Самозаключващите се 3D ламели блокират блоковете на протектора един към друг при контакт с пътя, което подобрява управлението при завои и резки маневри.
Каучукова смес Green Trace. По-безопасно и по-екологично шофиране. Отлично зимно сцепление при всякакви температури, отличен пробег и ниско съпротивление при търкаляне. Голямото количество естествен каучук поддържа сместа гъвкава при всякакви условия. Повече от една трета от материалите са от възобновяеми и рециклирани източници.
Технология SilentDrive™. Максимален комфорт. Изключително ниски нива на звук се постигат чрез добавяне на слой акустична пяна върху вътрешната облицовка на гумата. Акустичната пяна абсорбира резонанса от въздушната кухина на гумата, което води до по-ниски нива на шум и повишен комфорт при шофиране. Тази технология се прилага към гамата Hakkapeliitta R5 EV.
Silent Touch дизайн на протектора. Комфортно и приятно търкаляне. Подобрените характеристики за комфорт на Hakkapeliitta R5 са постигнати чрез елиминиране на най-смущаващите нива на шум.
Технология Aramid Sidewall. Издръжливост и защита за изненадващи ситуации. Съставът на страницата на гумата е изключително издръжлив и устойчив на пробиване, тъй като съдържа изключително здрави арамидни влакна. Същият материал се използва от аерокосмическата и отбранителната промишленост. Арамидните влакна правят страниците на гумата толкова здрави, че да издържат на всякакви външни въздействия.
Тази технология е приложена към гамата SUV Hakkapeliitta R5.
* Разликата, изчислена въз основа на резултатите от разхода на гориво в тестове на независими списания 2020-2021. Съотношението между разхода на гориво и коефициента на съпротивление при търкаляне (RRC) е оценено на 5,5. Основните конкуренти включват Continental VikingContact 7, Goodyear UltraGrip Ice 2, Michelin X-Ice Snow, Pirelli Ice Zero FR и Bridgestone Blizzak Ice. Източник: Оценка въз основа на „Проучване на истинската стойност“ направено от KPMG 12/2021 (Assessment based on KPMG’S True value study 12/2021.)
** Изчисленията се базират на сравнение на разхода на гориво и съпротивлението при търкаляне на Hakkapeliitta R5 с разхода на гориво и съпротивлението при търкаляне на други първокласни зимни гуми. Основните предположения, използвани в изчисленията, са както следва: брой леки автомобили във Финландия, Швеция и Норвегия, среден годишен пробег и среден годишен разход на гориво. Смята се, че зимните гуми представляват 45% от пробега. Обществената цена на емисиите на въглероден диоксид е изчислена с предполагаема цена от 60 евро за тон емисии на CO2, което е в съответствие с разходите, използвани от Финландската агенция за транспортна инфраструктура, Министерството на климата и околната среда на Норвегия и Американска агенция за опазване на околната среда. 2020 г. не е включена в изчислението поради изкривяването на цифрите от COVID-19. Източник: Оценка въз основа на „Проучване на истинската стойност“ направено от KPMG 12/2021 (Assessment based on KPMG’S True value study 12/2021.)
Прес съобщение от Nokian Tyres