От Tesla ще трябва да решат проблем, свързан с предпазните колани


05 Feb 2022

Автомобилите в наши дни стават все по технологични с всеки изминал ден, а очевидно масовото им производство няма как да не доведе до проблеми с някои от системите.

Официално известие е издадено от NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, Националното управление за безопасност на движението, САЩ). То засяга повече от 817 000 автомобила на Tesla, като дефектът е свързан със сигнала за напомняне на предпазния колан.

Когато автомобилът потегли и водачът не е закопчал предпазния си колан, звуковият сигнал може да не се активира. Естествено, за повечето хора едва ли е проблем, даже биха доплатили за такава екстра, но в случая превозните средства не отговарят на изискванията на Федералния стандарт за безопасност на моторните превозни средства, номер 208, „Защита при катастрофи на пътници“.

Според официалните данни проблемът засяга Tesla Model S и Model X, които са произведени в периода 2021-2022, Model 3 от 2017-2022  и Model Y от 2020-2022, като от Model 3 и Model Y са засегнати всички продадени автомобили досега в САЩ. В изтеглянето са включени общо 817 143 електромобила Tesla.

За щастие на Tesla и на собствениците на засегнатите модели, поправянето ще може да се извърши чрез актуализация на софтуера, като ще се прокара версия на фърмуера 2022.4.5.

Tesla отбелязва, че версия на фърмуера 2021.43.101.1, която включва решението на този проблем, вече е въведена в производството на Model Y и Model 3 на 27 януари 2022 г., а в производството на Model S и Model X –  на 28 януари 2022 г.

Отбелязваме, че NHTSA все още третира това като изтегляне, въпреки че този проблем е решен със софтуерна актуализация, която не изисква собствениците да предоставят автомобилите си на дилърите.

Tesla за пръв път обръща внимание на този проблем след призив от Южнокорейския институт за тестване и изследване на автомобили (KATRI) на 6 януари 2022 г. От 10 до 22 януари, Tesla са разследвали състоянието и обхвата на автомобилите, които са били потенциално засегнати и казват, че към 31 януари 2022 г. не са наясно да има гаранционни претенции от страна на техните купувачи, полеви доклади, катастрофи, наранявания или смъртни случаи, свързани със състоянието на автомобилите.

 

Лукс от Китай!