Това е чисто новата Alfa Romeo Tonale. Топ модификацията е хибрид с 275 коня

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.
  • Концепцията от 2019-та. Концепцията от 2019-та.
  • Концепцията от 2019-та. Концепцията от 2019-та.
  • Концепцията от 2019-та. Концепцията от 2019-та.

09 Feb 2022

„Tonale бележи метаморфозата на Alfa Romeo, отправяйки поглед към нова ера на свързаност и електрификация“. Това е първата точка от резюмето на прессъобщението на новата Alfa Romeo Tonale, едва вторият и по-малък SUV в гамата на италианците.

Дизайнът е доста приятен и останал близък до едноименната концепция от 2019-та. Тройни фарове, джанти тип „телефонни шайби“ (предлага се с размери от 17 до 20 инча), а отзад виждаме все по-масовата тенденция със свързани стопове, която също седи яко при Tonale. По калибър колата е сходна  с Audi Q3 – 4,53 м дължина, 1,84 широчина и височина 1,6 метра. 

Базовият мотор е 1,5 турбо бензин със 130 к.с. и 240 Нм, идващ със 7-степенна TCT скоростна кутия с два съединителя, в която е вграден 48-волтов ел. мотор с 15 кВт (20 к.с.) и 55 Нм. Задвижващи са предните колела, като системата предлага и т.н. ‘Silent Start’, потегляне директно и само на ток, за маневриране например или в задръстване. Заявеният среден разход на тази версия по WLTP е 5,7-6,2 л/100 км.

Над тази версия седи 1,5-литровия хибрид с VTG турбина, 160 к.с., който също работи със 7 TCT кутията и ел. машинката с 20 к.с. и 55 Нм. От Alfa казват, че тази комбинация „осигурява динамика типична за бензинов мотор, но с разхода на дизел“.

Черешката на тортата е плъгин хибрида с 1,3-литров MultiAir турбо двигател, който задвижва предните колела, а на задните е разположен ел. мотор. Сумарната мощност на системата е 275 к.с., осигуряващи ускорение от 0-100 км/ч за 6,7 секунди. Батерията е с капацитет 15,5 кВтч и е достатъчна за градски пробег от около 80 км или 60 км при комбинирано каране. Пълното ѝ зареждане със 7,4-киловатова станция става за 2,5 часа.

Ускорението на плъгин хибридната Alfa Tonale e „най-доброто в класа“, казват самите те. Твърдят и, че кормилното управление е най-директното в сегмента, като в това не се съмнявам, съдейки от опита ми с Alfa Stelvio. И също като при него, зад самия волан, на конзолата, са монтирани алуминиеви пера за смяна на скоростите. Бутонът за палене пък е на самото кормило.

Има и дизел! Той е 1,6-литровия MultiJet мощност 130 к.с. и задвижва предните колела. За него не се споменава с каква кутия ще се предлага, но вероятно ще може да се комбинира със 7-степенната TCT. Версиите със 130 и 160 коня идват серийно и с електронен самоблокиращ се диференциал. Окачването е MacPherson отпред и трираменно отзад, като може да се поръча и с адаптивни амортисьори.

Вътре? Изглежда стилно. Зад волана има 31,2-сантиметров екран (12,3-инча), а на централната конзола е монтиран 26-сантиметров (10,25) тъч, за новата инфотейнмант система. Тепърва ще разберем дали са серийни за всички версии, но като цяло интериорът изглежда приятен и спортен.

Друга новост, на която наблягат от алфа е т.н. NFT (non-fungible token) дигитален сертификат. Той базиран на блокчейн технологията и ще съхранява информация за експлоатацията и живота на колата. Нещо като дигитална сервизна книжка, която би била полезна при обслужване и последваща продажба на Tonale.

Първородната Godzilla!