A6 Avant e-tron идва с 476 к.с. и 800 Нм.


17 Mar 2022

Audi подготвя изцяло електрически версии на своите седан и комби A6. Седанът дебютира миналата пролет, а сега е ред на комбито Avant. И двете коли все още са концептуални разработки, но едва ли някой се заблуждава – махнете футуристичните детайли и грима и пред вас е следващото поколение A6. Серийното производство на A6 e-tron ще започне в края на 2023, а продажбите – през пролетта на 2024, т.е. след само две години.

Комбито в голяма степен следва дизайна на концептуалния седан, но с нова предна решетка и – очевидно – с различна задница. Псевдо ауспусите определено са странен детайл, но слетите фарове и светещата емблема изглеждат стилно. Дължината е 4,96 м (сравнима с актуалното A6 Avant), широчината – 1,96 метра, а височината – едва 1,44 метра.

 

Много футуристични детайли от колата всъщност вече могат да се поръчат или са съвсем близо до серийното производство. Audi вече предлага камери вместо огледала. Супер тънките и мощни диодни фарове също ще намерят място в следващото поколение A6, както във вариантите с ДВГ, така и в електрическите.

Дизайнът, макар и много елегантен, е изцяло подчинен на аеродинамиката, за да се постигне по-голям пробег с едно зареждане и по-нисък разход на ток. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,24, което е по-зле от постижението при седана, но е същият показател като при актуалното e-tron GT.

A6 Avant e-tron стъпва на съвсем новата платформа PPE. Първият модел, изграден на нея, ще бъде Q6 e-tron, който ще се появи догодина. Платформата е 800-волтова, което позволява бързо зареждане на станции с мощност до 270 кВт. Батерията се зарежда от 5 до 80% за 25 минути, а 300 км пробег се набавят за едва 10 минути. С напълно заредена 100-киловатчасова батерия A6 Avant e-tron ще може да мине 700 км. За сравнение актуалната гама e-tron на Audi предлага около 400 км с едно зареждане, така че подобрението ще бъде значително.

Електромоторите са същите като при седана – по един за всеки мост с общо 475 к.с. и 800 Нм. Със сигурност серийният модел ще има няколко варианта, като Audi обещава дори най-скромните да ускоряват до 100 км/ч за по-малко от седем секунди, а по-бързите да се нуждаят от малко над три секунди.

Сбогом V10!