Maserati представи чисто новото Grecale
Чакането свърши! Вече официално може да разкажем за изцяло новото Maserati Grecale, до което екипът на Dizzyriders.bg получи ексклузивен достъп още през септември. Въпреки това едва сега имаме право да споделим подробности за най-новото Maserati. Насладете му се, защото това е едно от последните Maserati-та с двигател с вътрешно горене. От 2025 г. италианците ще имат електрическа версия за всеки свой модел, а от 2030 изоставят напълно бензина.
Grecale e истинско бензиново Maserati, но е и първото Maserati с изцяло електрически вариант.
Името идва от североизточния средиземноморски вятър, а целите са ясни – Porsche Macan (също на ток), BMW X3 и солидно увеличаване на клиентската маса. Само за сравнение – при Porsche най-продаваният модел е точно Macan, така че разбирате колко важно за Maserati е да има кола в сегмента, нали?
Какво предлага Grecale?
Новият кросоувър е дълъг 4,85 м, широк 1,98 м и висок 1,66 м. За сравнение Levante е 5,00/1,97/1,68 м, така че новият модел е по-къс, но също толкова широк и вероятно ще е доста стабилен на пътя с междуосие от 2,90 метра. Всички версии идват с двойно предаване и 8-степенен автоматик от ZF. Вариантите на оборудване са четири – GT, Modena, Trofeo и PrimaSerie, като всеки от първите три идва с различен тип задвижване, а последният е ограничен само в началото на производството.
Двулитрово Maserati
Базовият вариант идва с малък 2-литров 4-цилиндров мотор, съчетан с електромотор. Хибридното задвижване осигурява 300 к.с. в базовото Grecale GT и 5,6 секунди до 100 км/ч. Вариантът Grecale Modena идва с 330 к.с. от същата задвижваща система, като и в двата случая въртящият момент е 450 Нм, но по-бързата версия достига 100 км/ч за 5,3 секунди. Технически и двата варианта използват 2-литров мотор с класическо турбо и електрически компресор за покриване на целия оборотен диапазон. Максималният въртящ момент е наличен между 2000 и 5000 об/мин. За икономия на гориво и по-плавно ускорение на борда откриваме 48-волтова хибридна система.
Trofeo е с 3-литров V6
Макар да сме сигурни, че чисто акустично 2-литровите версии няма да разочароват, то нещата стават истински сериозни във варианта Trofeo. 3-литровият шестак идва с туин турбо и доста сериозните 530 к.с. и 620 Нм достатъчни за ускорение до 100 км/ч в рамките на 3,8 секунди и максимална скорост от 285 км/ч (с 45 км/ч повече от другите версии). Вариантът Trofeo идва с доста по-агресивен дизайн. Той предлага спортен режим на движение Corsa, който прави колата по-агресивна. Пневматичното окачване е стандартно за този модел и опционално за останалите, като това включва издигане или смъкване с 30 мм.
Интериорът
С два сензорни екрана (горният е 12,3-инчов, а под него има по-малък 8,8-инчов за климатика), Grecale изглежда модерно без да се лишава от всички обичайни механични бутони, включително аналоговия си часовник (който обаче е дигитален, изненада!).
Електрическото Grecale Folgore
Първото изцяло електрическо Maserati използва 400-волтова архитектура и доста сериозна батерия с капацитет от 105 кВтч. Засега не е ясно каква мощност има, но въртящият момент е 800 Нм. Въпросът е дали бихте избрали него или ще заложите на една от последните възможности за истинско бензиново Maserati!?