Toyota GR Corolla идва с 3 цилиндъра, 300 коня и двойно предаване
Актуалното поколение Corolla изглежда страхотно, но Toyota GR Corolla е съвсем друга бира, още по-яка. Колата ползва гените на GR Yaris (клик тук или най-долу за видеото ни), но е малко по-мощна и, естествено, по-голяма. И също ще се произвежда в т.н. GR Factory в завода Мотомачи. Разбирайте по-внимателно и доста ръчен труд.
Под предния капак работи познатия G16E-GTS 3-цилиндров 1,6-литров турбо мотор. Тук обаче е с 300 к.с. при 6500 об/мин и 370 Нм между 3000 и 5500 об/мин, скоростната кутия е 6-степенна механична, като задвижващи са четирите колела през GR-Four система, първото 4x4 на Toyota от 20 години насам.
То, също както при GR Yaris, може да разпределя въртящия момент в различни съотношения в зависимост от избрания режим – 60:40, 30:70 или 50:50. Circuit Edition изданието ще идва и с „Торсен“ дифове отпред и отзад, като то ще се предлага само през първата година на производството.
Може да познаете по-наточената GR Corolla по отворите в предния капак, карбоновия таван и явния заден спойлер. Вътре пък имат е ‘Brin Naub’ спортни седалки и ‘Morizo’ скоростен лост (така наричат Акио Тойода, когато кара).
Цветове? Бял, Supersonic Red и Heavy Metal. Сериозно, така се казват. Що се касае до цената, Toyota още не са споделили цифрите, но като се има предвид, че у нас GR Yaris започва от 75 790 лв., то GR Corolla със сигурност ще е около 90 хил., колкото е и основния конкурент VW Golf R.