Porsche спасява двигателя с вътрешно горене с нова инвестиция в синтетични горива
Porsche е една от малкото марки в концерна VW Group, която не е изцяло обърнала гръб на двигателя с вътрешно горене. Макар Taycan да се радва на повече от добри продажби (13,7% дял от гамата на марката) и компанията да готви нови и нови електромобили, Porsche много държи по един или друг начин да запази бензиновото сърце на 911 и да осигури възможност на клиентите да карат бензиновите си модели и след 2030-2035 г., когато Европа ще забрани този тип задвижване.
Според Porsche начинът това да се случи е с използването на синтетични горива, които не отделят или почти не отделят вредни емисии. Тази седмица компанията обяви нова инвестиция от 75 млн. евро за производство на синтетични горива. Това ще става в партньорство с компанията HIF Global LLC. Тя започва производство на синтетично гориво в завода си в Пунта Аренас, Чили, но инвестицията на Porsche ще бъде използвана и за съоръжения в Щатите и Австралия.
Освен това Porsche ще тества синтетичните горива в различни свои модели: както в състезателни пистови машини, така и при нормални пътни условия от шосейни модели.
Макар при изгарянето на синтетични горива също да се отделят вредни емисии, то те са по-малко, отколкото при конвенционалните горива. Освен това, което е по-съществено, производството на синтетични горива изисква голямо количество водород и въглероден диоксид, което означава, че колкото повече синтетично гориво харчите, толково повече намалявате количеството въглероден диоксид във въздуха… Според Porsche синтетичните горива могат да осигурят до 85% намаление на въглеродните емисии. Ако сравняваме емисиите от производство на батериите и на синтетичните горива, то може да се окаже, че колите, които се движат със синтетичен бензин са по-зелени от електромобилите.