Това Porsche 911 Turbo e на 20 г. и се продава за 177 310 евро
В наши пари правят точно 346 782 лв. и 89 стотинки. За 2002 Porsche 911 Turbo, при положение, че за 43 хил. лв. по-малко може да си купите чисто ново Porsche 911 Carrera 4 GTS. Последното, освен некарано, ще е с 480 к.с. или с 40 повече от сребристото 20-годишно Turbo.
Ако дадете 20 хил. лв. повече пък ще може да си купите чисто ново и атмосферно Porsche 911 GT3, a актуалното 911 Turbo пък започва от 387 хил. лв. или с 40 повече от „офертата“ на mechatronik.de. Защо тази кола е толкова скъпа?
Ами, на първо място и донякъде, защото така са решили хората от Cartique. Друга сериозна компонента на цената е състоянието на колата, която в момента е на едва 6900 км или среден пробег от 345 км/година. Като, естествено, не не е карана през доста от тези 20 години.
Друг фактор за високата цена е рядкото изпълнение WLS – фабричен пакет за увеличение на мощността на 3,6-литровият битурбо боксер от 420 к.с. на 450 коня. Максималният въртящ момент е 560 Нм, задвижването е двойно, а скоростната кутия е ръчна.
В описанието в немския сайт пише също, че от тази генерация 911 Turbo са направени около 22 000 бройки, значително по-малко от 120 000 разновидности на Carrera. Както и, че автомобилът е придобит от втория му собственик.
Справка в elferspot.com, също любим сайт, показва че цените на колите обявени там варират между 42 хил. евро за екземпляр на 170 000 км и достигат до 119 000 евро за автомобил на 17 хил. км. Там излизат и четири предложения за топ версията 996 Turbo S, с цени между 74 и 128 хил. евро.
Какво мислите за това 996 за почти 350k? Заслужава ли си инвестицията? Сигурен съм, че Чичо Искрен има какво да каже по темата.