Поръчваш такси и идва Volkswagen без шофьор и волан
Само след около 1000 дни в Германия трябва да започне работа автономното робо такси VW ID. Buzz. Бъдещето изглежда все по-близо, като дебютът на безпилотно такси е планиран за 2025 г.
За целта Volkswagen Commercial Vehicles разработва автономна версия на новия електрически ван ID. Buzz. Тя трябва да излезе след три години и освен като такси, ще се използва и за доставки.
Подразделението на VW Group все още не е взело решение дали безпилотната версия да има волан. Тестваните прототипи имат такъв от съображение за сигурност, но има верояснот в серийната версия изобщо да няма волан.
Салонът ще бъде с лесно пренареждащи се седалки, за да може спрямо нуждите на пътниците интериорът да бъде най-полезен откъм пространство.
Volkswagen Commercial Vehicles иска безпилотният ван да заработи като робо такси в Хамбург през 2025 г. Компанията обаче иска да разшири дейността си, като я предостави за ползване в още 50 града в Европа и Северна Америка до 2030 г.
В САЩ VW може да си партнира с Uber, но за европейския пазар предпочита да създаде свой собствен бранд, който да управлява новосъздадената платформа за пътуване.
Прототипът на безпилотният VW ID. Buzz бе показан през 2021 г. Ванът има множество сензори и камери, които позволяват автономно придвижване. На покрива е монтиран значително голям лидар, който дистанционно измерва разстоянието чрез осветяване на целта с лазерна светлина и измерва времето, за което отразената светлина се връща в сензора. Освен този на покрива има още шест по-малки лидара и 11 радарни панела. Технологията засича обекти до 400 м разстояние.
Стандартната версия на изцяло електрическият VW ID. Buzz (този, който сами трябва да карате) ще започне да се доставя на първите клиенти в края на тази година. Базовата версия е с един електромотор, мощен 201 к.с. и с 310 Нм максимален въртящ момент, комбиниран с батерия с капацитет 82 kWh.
Скоро VW ще предлага и версия с два електродвигателя, задвижващи четирите колела, като при нея мощността достига 300 к.с.