Volkswagen ID. Buzz e новият и чисто електрически ‘Bulli’
Не може да се отрече, че колата изглежда доста симпатично. Или поне на мен ми харесва, доста повече от особения ID.3, чиято задница е спорна. Но, по вкус и цвят приятели няма, затова Volkswagen са предвидили разнообразна гама от бои за новия VW ID. Buzz.
Каква е техниката обаче? Същата ел. платформа, като на споменатия хечбек, на ID.4, Audi Q4 e-tron, Skoda Enyaq и компания. Тоест, един ел. мотор в задната част с мощност 150 кВт (204) и батерия разположена в пода. По-нататък ще се появи и AWD версия с две ел. машини, чието най-мощно изпълнение вероятно ще е с около 300 к.с., по аналогия на ID.4 GTX.
При стартовата спецификация VW ID. Buzz Pro батерията е с използваем капацитет от 77 кВтч, осигуряваща достатъчно „сок“ за пробег от порядъка 320-400 км. Очаква се и базово изпълнение Pure с по-малък капацитет на батерията, както и спецификация с по-дълга база.
Междуосието на моделите от галерията, ID. Buzz и ID. Buzz Cargo (товарното изпълнение) е 2988 мм или сходно с това на актуалния T6.1, като дължината и на двете е 4712 мм. Височината e 1938 мм, а широчината е 1985 мм – с 81 мм повече от на T6.1. VW посочват и диаметъра на завиване от 11,1 метра (колкото на Honda Civic Type R), доста добър за размера, но имайте предвид, че при AWD изпълнението ще е малко по-голям. Обем? До 1121 литра и място за 5 човека при ID. Buzz и вместимост на две европалета при Cargo.
Как седят нещата със зареждането? Техниката позволява макс. мощност на влизащия ток от 170 кВт, гарантиращ вдигане от 5 до 80% за 30 мин. Разбира се е възможно и зареждане с ‘wallbox’ с мощност 11 кВт или обществени станции.
Какво мислите за новия „Бус“? „Това е бъдещето!“ или „Прекалено е модерен?“ Или друго?