Верстапен нарече Aston Vantage “костенурка”
Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен беше много ядосан след неделното Гран при на Австралия. И то не само заради второто си отпадане поради технически проблем този сезон. “Летящият холандец” се оплаква от колата за сигурност Aston Martin Vantage, управлявана от бившия пилот от DTM Бернд Майлендър. Както знаете, от миналата година Aston се редува с Mercedes да осигурява колата за сигурност и медицинската кола във Формула 1. Проблемът обаче е, че Vantage е с около 5 секунди на обиколка по-бавен от другата кола за сигурност – AMG GT Black Series, която е доста по-близо до определението за пистова кола от луксозното GT на Aston, макар да използват идентичен 4-литров V8. Британската машина обаче има 535 к.с., докато германската е със 730 к.с., освен това аеродинамиката й позволява по-висока скорост в завоите.
В неделя колата за сигурност излезе на пистата два пъти заради инциденти с Карлос Сайнц и Себастиан Фетел, като повечето пилоти бяха с твърдите гуми, които се загряват много по-трудно.
“Сцеплението беше толкова ниско, а колата за сигурността се движеше толкова бавно, сякаш беше костенурка, оплаква се Верстапен. Да се движиш със 140 км/ч на задната права без да има повреден болид… просто не мога да разбера защо трябва да се движим толкова бавно!”
Победителят в състезанието и водач в шампионата Шарл Льоклер заяви, че е съгласен с Верстапен, но не се е оплакал по радиото, защото е виждал, че Майлендър кара на ръба на възможностите на колата. “Ако трябва да съм честен, мислех да се оплача, но после видях колко много се пързаля колата за сигурност в завоите, така че не мисля, че можеше да се направи нещо повече”. Пилотът на Mercedes Джордж Ръсел, който завърши трети, също потвърди, че с другата кола за сигурност (AMG GT Black) пилотите нямат толкова сериозни трудности да държат гумите топли.
През последните години най-често чувахме оплаквания за скоростта на колата за сигурност от Хамилтън, но явно този път всички пилоти са на сходно мнение. Dizzyriders.bg, разбира се, има решение на проблема. Предлагаме на FIA да не сменя марката, а само модела, и да ангажира като кола за сигурност Aston Martin Valkyrie. Ако все още има недоволство, може да се мисли за версията Valkyrie AMR Pro. Тогава единственият проблем би бил, че някои от по-бавните пилоти може да не успеят да поддържат темпото на Майлендър…