Да оцелееш след челен удар със 180 км/ч


15 Apr 2022

Случката е любопитна и демонстрира колко са напреднали технологиите за безопасност в автомобилите. Това казва потърпевшият Ейдриан Лънд, който – по ирония на съдбата -, е бил президент на (внимание, дълго название) ‘Insurance Institute for Highway Safety и Highway Loss Data Institute’, съкратено IIHS-HLDI, в САЩ.

Какво точно представляват тези организации? ‘Insurance Institute for Highway Safety’ (IIHS) е независима, неправителствена научна и образователна организация, посветена на намаляване жертвите, нараняванията и имуществените щети, причинени от катастрофи с превозни средства, чрез анализ и оценка, както и чрез обучение на потребители, политици и професионалисти. ‘Highway Loss Data Institute’ (HLDI) пък от своя страна прави статистика за човешките жертви и икономическите щети, асоциирайки ги с определена марка и модел превозно средство.

Тоест, г-н Лънд е професионалист в разследването на пътни инциденти, което обаче не значи, че е застрахован. И през август 2021 г. става неволен участник именно в такъв. Подробности може да чуете в това видео направено от IIHS-HLDI и много вероятно подкрепено от BMW, макар че това никъде не се споменава.

Ударът е челен. Лънд карал своето BMW 540i (G30) по магистрала към Савана, докато в насрещното не се появило друго BMW, карано от 29-годишна жена, направила обратен завой по незнайна причина.. Колата била 2016 BMW 228i, а скоростта ѝ около 50 мили в час или 80 км/ч. „Петицата“ се движела с 60-65 м/ч си спомня Лънд, което са около 100 км/ч. Тоест, скоростта на удара е била около 180 км/ч.

Удар с леко разминаване на предниците, много сходен с краш-тестовете, които проведат организациите за сигурност. Двата автомобила се завъртели, Лънд се озовал с главата надолу, а резултатът за жената, която не носела предпазен колан, за съжаление бил фатален.

Ейдриан Лънд не се разминал без наранявания, но за негово щастие относително леки. „Първото нещо, което направих е да проверя дали мога да си движа краката,“ казва той. Опитът му показва, че при подобен тип удари най-често шофьорът получава сериозни травми именно там. Разгледайте галерията и гледайте видеото, замислящо е и поучително.

Сбогом V10!