Новото Porsche 911 Sport Classic е мечта, която ще сбъднат малцина
Връщам лентата назад - нещо прозрачно и гъвкаво, стар носител на фото или кино кадри, за „по-новата“ част от уважаемите ни читатели - още в началото, до 2009 и изложението IAA във Франкфурт. Марката представя Porsche 911 Sport Classic, супер специална серия на поколение 997.2, базирана на „обикновената“ Carrera S, но с нотки към миналото.
Препратки към Porsche 911 Carrera RS 2.7 от 1973, оттам е интерпретиран задният спойлер, който в Щутгарт (и Вайсах) наричат ‘entenbürzel’. Таванът е с две облини, а задната част – раздута с 44 мм спрямо нормалната Carrera S. Двигателят е с увеличена на 408 к.с. мощност, а вътре – модерна класика. Кожено табло в комбинация с интересна смес от нишки вълна и кожа.
Продажбите започват през януари 2010, с базова цена, без ДДС и такси, в размер на 169 300 евро. Porsche разпродават ограничената в 250 екземпляра серия за 48… часа. Часа. Днес в elferspot.com, сайт който всички фенове на марката познават, се продават само две – едното е 364 890 евро, а другото е 399 000 евро. Супер.
Днес, 28.04, точно в 01:01 ч., Porsche разрешават на вече запознатите с новото, второто Porsche 911 Sport Classic, да го споделят с вас. То е базирано на 992 Turbo, втория автомобил от новата ‘Heritage Design’ линия на марката, след кръстеното със супер дълго име Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition.
Новото Porsche 911 Sport Classic е най-мощното 911 с ръчни скорости – 3,7-литров 6-цилиндров битурбо мотор базиран на агрегата на 911 Turbo, тук с 550 к.с., като друго важно уточнение е, че новата кола е само със задно задвижване, за разлика от Turbo и Turbo S. Немците казват, че моделът е позициониран между 911 GTS и 911 Turbo, но реално си е самостоятелен демонстратор на оправдано (и маркетингово) самочувствие.
Отвън? Първото Porsche в ‘Sport Grey Metallic’, който обаче напомня на цвета на предишното, с връзка към един от палитрата на 359. Колата обаче ще може да се поръча в черно, ‘Agate Grey Metallic‘ или ‘Gentian Blue Metallic’. Също e с фиксиран спойлер тип „патешка опашка“ и два овала на серийната спортна изпускателна система, която обикновено се доплаща, а тук и „настроена в унисон с модела“.
Вътре? Полуанилинова кожа, която за първи път Porsche използваха в хипер хибридното 918 Spyder. Десенът на текстила е познат у нас, като „пепит“, но ако питате неговите изобретатели британците, ще ви кажат „зъб на хрътка“ или ‘houndstooth’. Кожата е черна и „Класически коняк“. Оборотомерът има участък в зелено, класически за уредите на Porsche, апликациите по таблото са дървени, а десният им край е залепена метална значка ‘911 Sport Classic’ поредния номер на конкретния екземпляр, която вероятно всеки нашенец попадащ „под средата на статистиката“ би изкъртил с подръчни инструменти, просто за да я има.
И на вас ви харесва? Този път Porsche са решили да направят с хиляда повече, общо 1250 екземпляра със стартова цена от 272 714 евро в Германия, с техните такси и 19% ДДС. Което прави 533 374 лв. или малко или доста повече, ако успеете да я поръчате тук, с няколко опции. Подозирам, че ще има такава и у нас, въпросът е за колко часа този път ще успеят Porsche да продадат всички 1250.