Шефът на VW потвърди официално, че Porsche и Audi влизат във Формула 1
След месеци на спекулации бе официално потвърдено, че VW Group ще стане част от шампионата през 2026 г., като за целта ще бъдат използвани марките Porsche и Audi. Потвърждението дойде лично от изпълнителния директор на VW Group Херберт Дийс в онлайн събитие в YouTube, озаглавено “Диалог с Дийс”, в което шефът на VW отговаряше на различни въпроси.
Кога?
Дийс потвърди, че VW Group ще се възползва от промяната в правилата за задвижващите системи от 2026 г. Според него подобна промяна е единственият възможен етап за влизане във Формула 1, защото представлява момент, в който всички отбори ще започнат от нулата. В противен случай нов екип никога не би могъл да стопи изоставането си от тези, които вече няколко години са усъвършенствали болидите си. Дийс обяснява, че за разработването на нови двигатели са необходими 3-4 години, от което се разбира, че работата вече е започнала.
Защо?
VW Group не крие, че основната причина за влизане в шампионата е нарасналият интерес към Формула 1 в Щатите – важен пазар за Audi и Porsche. “Porsche трябва да бъде най-спортната марка в света, значи Porsche трябва да участва в състезания. А ако участва в състезания, то най-ефективно би било да участва във Формула 1. Задължени сме да опитаме” казва Дийс.
За и против
Дийс признава, че в самия борд на директорите е имало големи разногласия дали в епохата на масова електрификация и преход към автономно управление най-разумното нещо е било VW Group да влезе във Формула 1. В крайна сметка обаче е решено, че от чисто маркетингови подбуди това е правилно решение.
С кои отбори?
Дийс не коментира нищо ново по този въпрос, но признава, че при Porsche нещата са “по-конкретни”, отколкото при Audi. Това косвено подкрепя слуховете, според които Porsche ще осигурява задвижващи системи за Red Bull, докато изглежда Audi още няма сигурен партньор. В последните месеци неведнъж се говореше, че Audi иска да купи отбора на McLaren, но по всяка вероятност подобна сделка не е и може би изобщо няма да бъде подписана. Първоначално се говореше, че Audi ще купи McLaren, след това се заговори за влизане в управлението, а според слуховете от началото на април Audi са увеличили офертата си от 500 на 650 млн. евро, без да се уточнява за каква част от екипа става въпрос – 100% или някакъв дял. Във всеки случай Audi търси начин за сериозно обвързване със спорта, като според някои източници нежеланието на McLaren за продажба на отбора (директно заявено от изпълнителния директор Зак Браун) може да насочи Audi към други тимове – говори се за Williams, Sauber (който в момента е брандиран като Alfa Romeo и има партньорство с Audi от Льо Ман) или Aston Martin.