Lamborghini Huracan GT3 EVO2: пистово сбогом на чистия бензин

  • Галерия от 17 снимки с Lamborghini Huracan GT3 EVO2 Галерия от 17 снимки с Lamborghini Huracan GT3 EVO2

03 May 2022

Още от първата си година на производство Lamborghini Huracan се сглобява редом с пистова версия, тотално различаваща се от уличния модел. През 2014 г. това бе Huracan Super Trofeo, последван през 2015 г. от Huracan GT3, а през 2018 г. излезе и GT3 EVO. Достигаме до 2020 г., когато Lambo пуска GT2 и се връщаме в наши дни, когато състезателните версии, дело на моторспорт отдела Lamborghini Squadra Corse, се увеличават с още една.

И тя е кръстена Lamborghini Huracan GT3 EVO2! Най-накратко може да я опишем като пистов вариант на Huracan STO, което пък се явява улична версия на Super Trofeo, откъдето идва и съкращението STO (Super Trofeo Omologata).

Само италианци могат да направят улична версия, на която правят състезателна, на която правят уличен вариант, а после на него създават пистов такъв.

Новото Lamborghini Huracan GT3 EVO2 може да бъде купено като цял готов автомобил, но собствениците на GT3 EVO могат да поръчат само пакет за надграждане.

Двигателят е атмосферен 5,2-литров V10, оборудван с десет електронно контролирани дроселни клапи. При STO този мотор е настроен да произведе 640 к.с. и 565 Нм, като тук тези цифри не са обявени, но със сигурност могат да бъдат повече в зависимост от настройките. Задвижването е само на задната ос, а цялата каросерия е карбонова. Следващите състезателни коли на Lamborghini ще бъдат хибриди и електрически.

Променената аеродинамика отговаря на последните изисквания на FIA за 2022 г. Тя се отличава с масивно задно крило с алуминиеви стойки, шестоъгълни отвори на предния капак, идващи от STO, нови дифузьор, преден сплитер и плосък под. Всеки компонент отвън е създаден да генерира допълнителна притискателна сила.

Ролкейджът е с нов дизайн, включващ две нови задни колони, като Lamborghini използва странични панели от въглерод-кевлар. Това повишава безопасността на пилота в случай на инцидент.

Списъкът с промени продължава с подобрени спирачки, които са с нови апарати и дискове. Те са проектирани от Squadra Corse Division и са оптимизирани за дълги спринтове и състезания за издръжливост. Колата има ABS и тракшън контрол.

„Новият Huracan GT3 EVO2 не е просто еволюция на настояща кола. Това е нов проект, който подсилва технологичния трансфер между отдела за моторни спортове на Lamborghini и компанията, като наследява две трудни задачи: да се докаже толкова успешен, колкото предишните поколения на Huracan GT3 и да съответства на неговия търговски успех, като помага да се достигне целта от 500 състезателни автомобила Huracan от 2015 г. насам”, каза моторспорт директорът на Lamborghini Джорджо Санна.

През втората половина на годината ще започнат първите доставки на Lamborghini Huracan GT3 EVO2. Неговият официален състезателн дебют ще бъде в „24 часа на Дейтона“ през 2023 г.

Първородната Godzilla!