Новият Range Sport дебютира като алтернатива на “обикновения” Range Rover


10 May 2022

Land Rover спази традицията всеки следващ Range Rover Sport да е по-агресивен и футуристичен от класическия Range Rover. Думичката Sport, за разлика от други марки, тук означава съвсем различен модел. Но времената, в които Sport беше с архаична и тежка платформа, неподобаваща на името му, отдавна са забравени. Новият RRS използва абсолютно същата платформа като големия си брат, класическия Range Rover. Тя дава възможност за същите високотехнологични джвътки, с които впечатлява на пътя и извън него новият Range. Освен това гарантира възможността за използване както на големия 4,4-литров V8 на BMW, така и на изцяло електрическото задвижване на класическия Range (за него обаче ще трябва да почакате поне още година).

 

Дизайн

Напълно различен от този на стандартния Range, макар вдъхновението от него да си личи във всеки детайл. Светлините, решетката, цялата предница е различна. В задната част също разликите са сериозни: Sport разчита на класически задни светлини, за разлика от съединените такива на големия Range.

Интериор

Предвид факта, че новият модел заменя една 10-годишна кола, не е чудно, че както отвън, така и отвътре изглежда сякаш идва от друга епоха. Интериорът прилича на енциклопедична справка за промените, настъпили в автомобилната индустрия за едно десетилетие. Седалките могат да лягат, стават и перат, предлагат масаж и борсови съвети. Опционално се предлагат няколко аудио системи, като върховата е Meridian с 29 говорителя и мощност от 1430 вата, активно заглушаване на шумовете и многостепенно меню, което включва мусака и шкембе чорба… Сензорните екрани са превзели голяма част от арматурното табло, което не пречи на повечето функции да предлагат и гласово управление.

Двигатели

Шест броя, още при премиерата, по-нататък ще има и други. Два бензинови, два дизелови и две плъгин хибридни версии. Последните използват супер внушителна 38-киловатчасова батерия, каквато може да се намери и в някои малки изцяло електрически коли. Тя осигурява 114 км изцяло на ток. Знаем, обаче, че повече ви вълнува това, което не е представено: SVR ще се появи някъде през 2023-4 с над 600 коня.

Офроуд

На борда работи нова система за автономно управление извън пътя. На пръв прочит това звучи като рецепта за страшни неприятности (добре е да имате телефона на някой с трактор), но всъщност системата наблюдава ъгъла на накланяне на каросерията, регулира въртящия момент между колелата и следи за дълбочината на газене (до 90 см), за да ви помогне да се измъкнете от ситуации, в които един уважаващ себе си Land Rover често би следвало да попада…

Цената

Ако се колебаете дали да скочите в дълбока кал с този красавец, то ценовата листа може да ви вразуми. Базовият D300 започва от 96 хил. евро, а 8-цилиндровата версия стартира от 142 хил. евро.

 

Супер симатяга!