Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance е с 1088 електрически коня и е само за писта


18 May 2022

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance е дълго име, но пък даващо яснота, ако се интересувате от марката. Ключова е последната дума ePerformance, която разкрива чисто електрическия характер на колата. Освен че е първият Cayman на ток, този модел е и първият Cayman с двойно задвижване.

Автомобилът е базиран на Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport, тоест на чисто пистовата играчка на немците, но идеята е да подготви аудиторията новите „масови“ 718 Cayman и Boxster, които ще загърбят ДВГ-то и ще разчитат само на ел. мотори и батерии.

Макар и в прототипна фаза, Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance е почти завършено. То ползва идеите на концепцията Mission R - двата постоянно възбудени синхронни електромотора чиято производителност може да се регулира в диапазона 600-1000 к.с. Или по-точно да достигне до от 800 кВт или 1088 к.с. В Cayman! Това са с 201 к.с. повече от максималната мощност на хибридната система на Porsche 918 Spyder.

Архитектурата е 900-волтова и позволява зареждане от 5% до 80% за 15 мин., а охладителната система разчита на… масло. На 30 литра масло. Видеото в статията е от теста на Крис Харис, който задава въпросът дали тази хидравлика за охлаждане ще стигне до серийно производство, като отговорът е, че за сега по-скоро не.

Динамиката? Колата е наравно с актуалното Porsche 911 GT3 Cup поколение 992, казват от Porsche. Няма официални данни за 0-100, 0-200, макс. скорост или времена за обиколка, но автомобилът със сигурност е доста бърз. Снимките са от тестове на  пистата „Рикардо Тормо“ във Валенсия, а дебютът пред публика ще бъде между 23 и 26 юни в рамките на „Фестивала на скоростта в Гудууд“.

Сбогом V10!