Официално: следващите Porsche 718 Boxster и Cayman ще са само на ток


19 Mar 2022

Boxster спаси марката от фалит след появата си под формата на Porsche 986 през през 1996-та, а с втората генерация 987 от 2005-та дойде и като купе версия Cayman. Третото издание 981 пък дойде през 2012-та, а с лансирането на 4-тото и актуално издание от 982 от 2016-та се появи и названието 718.

Объркахте ли се? И Porsche сбъркаха, като смениха моторите само с 4-цилиндрови, но после се коригираха връщайки фамозния боксерен „шестак“ под формата на 718 Boxster/Cayman GTS 4.0.

За съжаление обаче вече е потвърдено официално, че следващата генерация на модела 718, която може би ще носи кодовото означение 983, ще бъде само и единствено на ток. Това каза Оливър Блуме, шефът на Porsche. Той не посочва точна година, но думите му са следните: „Към средата на десетилетието искаме да представим нашето ново издание на спортната ни кола с централен мотор 718, изключително с електрическо задвижване. Така то ще бъде третият изцяло ел. модел на Porsche, след Taycan и Macan EV.”

Това вероятно не трябва да е изненада, като се има предвид, че през миналата година Porsche реализираха повече коли от модела Tyacan отколкото 911, над 40 хил. екземпляра.

„Пропорциите ще бъдат типични за роудстър. Винаги нашите EV коли ще бъдат 100% Porsche, вместо да са просто ориентирани към останалите електрически конкуренти. Когато разработихме Taycan нашият ориентир бе 911“.

Концепцията Mission R загатна за бъдещото 718, пропорциите му са сходни, а задвижването е от два мотора и батерия с напрежение 900 волта. Бъдещите Boxster и Cayman е много вероятно да се предлагат както само със задно, така и с двойно предаване, аналогично на гамата на Taycan. Производството ще продължи да се осъществява в Щутгарт, на поточната линия на 911, с което ще споделя някои компоненти.

Това означава ли, че и 911 ще мине изцяло на ток. Не, но със сигурност ще има хибридна версия, която Блуме казва, че ще бъде едно от най-мощните и динамични 911 правени някога. От Porsche също изтъкват, че дори след 2030-та ще има бензиново 911, в голяма степен благодарение на синтетичното гориво, което марката вече разработва.

За последното може да прочетете след, като кликнете тук. А тази снимка най-долу ще ви отведе до друг любопитен материал – „Девет неща, които знаем за следващото поколение 718 Cayman и Boxster“.

Сбогом V10!