Непознатият и единствен улично-легален Nissan R390 GT1
Миналото сякаш бе по-вълнуващо за автомобилните ентусиасти, а може би и за хората, които можеха да си позволят най-доброто за онова време. 90-години е пример за зрелищно десетилетие, в което са създадени десетки уникални машини. Една от тях е ето този единствен по рода си Nissan R390 GT1.
Документално колата има регистрационни номера и на теория може да отидете с нея на пазар. Но на практика е само една бройка и тя е притежание на Nissan и се съхранява от моторспорт подразделението Nismo.
Представете си обаче да срещнете това нещо в уличния трафик. Разбира се, този Nissan изобщо не е проектиран за каране в градкса среда, но в крайна сметка има всички задължителни необходими неща, за да може да го карате по обществени пътища.
Съществуването на R390 GT1 се дължи на важащото все още правилото за участие в „24 часа на Льо Ман“ в клас GT състезателната кола да е хомологация на серийна такава. Когато Nissan решава да създаде конкурент на Mercedes-Benz CLK GTR и Porsche 911 GT1 няма изискване за производство на определено количество бройки от шосейната версия.
Nismo и Tom Walkinsaw Racing създават състезателния R390 GT1 и правят една единствена бройка от задължителната улична модификация. Това се случва през 1997 г., като през миналата 96-та правилото е минимум 25 шосерийни екземпляра. Жалко, година по-рано и можеше днес да има още 24, вместо един R390.
Всъщност регистрираните R390 GT1 са два, тъй като една от осемте състезателни коли е модифицирана в улична след приключване на пистовата й кариера (1997-1998, „Льо Ман“). Именно този екземпляр може да бъде видян на живо на различни събитя, тъй като другият се пази в склад на Nismo.
Именно въпросният Nissan R390 GT1 бе сред колите, взели участие в тазгодишното издание Конкурса за елегантност Вила д‘Есте, спечелен от Bugatti 57 S. Той е с 3,5-литров V8 двигател с две турбини, настроен да произведе 550 к.с.