Второто поколение GLC дебютира с шест хибридни варианта и нито един шестак или V8


04 Jun 2022

Mercedes е готов с изцяло новото второ поколение на GLC. Кросоувърът е пряк конкурент на Audi Q5 и BMW X3, като идва със сравнително скромни промени в дизайна, но напълно обновена техника.

Новото поколение е със 7 см по-дълго, малко по-ниско и с по-голямо междуосие, което се отразява на повече място в интериора и на доста по-голям багажник – със 70 литра до 620 литра. В духа на епохата кола е и доста по-обтекаема – с коефициент от 0,29, в сравнение с 0,31 досега.

 

Най-големите промени обаче със сигурност не са отвън. Те се крият в интериора и в задвижващите системи. Вътре откриваме голям 11,9-инчов сензорен екран, допълнен от 12,3-инчов зад волана. Системата определено не изглежда толкова впечатляваща като разточителните екрани на EQS и S-класата, но в никакъв случай не може да се нарече скромна. При това и двата екрана са напълно серийни, няма възможност за аналогови уреди. Също така серийно всеки GLC идва с подгряване на седалките, Android Auto и Apple CarPlay, както и с безконтактно зареждане на телефони.

В списъка с опциите откриваме доста интересни технологии. Новият хедъп дисплей с офроуд функция изглежда супер, като може да се поръча система като при Land Rover, която превръща предния капак в “прозрачен”. В случай че наистина използвате GLC за разходки извън утъпканата асфалтова мрежа.

Каквито и опции да изберете, Mercedes обещава редовно обновяване на системите през интернет, така че GLC никога да не остарява.

При дебюта задвижващите системи за шест. Три са плъгин хибридни, а останалите три са с вграден стартер генератор (23 к.с. и 200 Нм). И шестте използват за основа 4-цилиндрови двигатели, но това се очакваше. Дизели има, един със стартер генератор и идин с плъгин хибридно задвижване, което е доста популярно в Германия. V6 вероятно ще има за моделите AMG, но GLC със сигурност ще се сбогува с осмаците. 

Може да видите всички нови двигатели в таблицата, като е важно да се отбележи, че батерията на плъгин хибридите е доста внушителна – с капацитет 31,2 кВтч, колкото имаха първото поколение електромобили. Тя позволява изцяло електрическо движение с до 140 км/ч или пробег от 100 км, ако сте по-внимателни със скоростите. По-късно очакваме версии AMG, за които засега няма подробности.

Модел Мощност (к.с.) Въртящ момент (Нм) Разход (л/100 км) Ускорение до 100 км/ч Макс. скорост (км/ч)
GLC 200 4MATIC 204  320 7,3 7,8 221
GLC 300 4MATIC 258 400 7,3 6,2 240
GLC 220d 4MATIC 197 440 5,2 8,0 219
GLC 300 e 4MATIC 204 320 0,6 6,7 218 (140)
GLC 400 e 4MATIC 252 400 0,6 5,6 237 (140)
GLC 300 de 4 MATIC 200 440 0,5 6,4 217 (140)

Хармоничен и готин!