Второто поколение GLC дебютира с шест хибридни варианта и нито един шестак или V8
Mercedes е готов с изцяло новото второ поколение на GLC. Кросоувърът е пряк конкурент на Audi Q5 и BMW X3, като идва със сравнително скромни промени в дизайна, но напълно обновена техника.
Новото поколение е със 7 см по-дълго, малко по-ниско и с по-голямо междуосие, което се отразява на повече място в интериора и на доста по-голям багажник – със 70 литра до 620 литра. В духа на епохата кола е и доста по-обтекаема – с коефициент от 0,29, в сравнение с 0,31 досега.
Най-големите промени обаче със сигурност не са отвън. Те се крият в интериора и в задвижващите системи. Вътре откриваме голям 11,9-инчов сензорен екран, допълнен от 12,3-инчов зад волана. Системата определено не изглежда толкова впечатляваща като разточителните екрани на EQS и S-класата, но в никакъв случай не може да се нарече скромна. При това и двата екрана са напълно серийни, няма възможност за аналогови уреди. Също така серийно всеки GLC идва с подгряване на седалките, Android Auto и Apple CarPlay, както и с безконтактно зареждане на телефони.
В списъка с опциите откриваме доста интересни технологии. Новият хедъп дисплей с офроуд функция изглежда супер, като може да се поръча система като при Land Rover, която превръща предния капак в “прозрачен”. В случай че наистина използвате GLC за разходки извън утъпканата асфалтова мрежа.
Каквито и опции да изберете, Mercedes обещава редовно обновяване на системите през интернет, така че GLC никога да не остарява.
При дебюта задвижващите системи за шест. Три са плъгин хибридни, а останалите три са с вграден стартер генератор (23 к.с. и 200 Нм). И шестте използват за основа 4-цилиндрови двигатели, но това се очакваше. Дизели има, един със стартер генератор и идин с плъгин хибридно задвижване, което е доста популярно в Германия. V6 вероятно ще има за моделите AMG, но GLC със сигурност ще се сбогува с осмаците.
Може да видите всички нови двигатели в таблицата, като е важно да се отбележи, че батерията на плъгин хибридите е доста внушителна – с капацитет 31,2 кВтч, колкото имаха първото поколение електромобили. Тя позволява изцяло електрическо движение с до 140 км/ч или пробег от 100 км, ако сте по-внимателни със скоростите. По-късно очакваме версии AMG, за които засега няма подробности.
Модел | Мощност (к.с.) | Въртящ момент (Нм) | Разход (л/100 км) | Ускорение до 100 км/ч | Макс. скорост (км/ч) |
GLC 200 4MATIC | 204 | 320 | 7,3 | 7,8 | 221 |
GLC 300 4MATIC | 258 | 400 | 7,3 | 6,2 | 240 |
GLC 220d 4MATIC | 197 | 440 | 5,2 | 8,0 | 219 |
GLC 300 e 4MATIC | 204 | 320 | 0,6 | 6,7 | 218 (140) |
GLC 400 e 4MATIC | 252 | 400 | 0,6 | 5,6 | 237 (140) |
GLC 300 de 4 MATIC | 200 | 440 | 0,5 | 6,4 | 217 (140) |