Последен от своя вид: Mercedes-AMG G63 AMG 4x4²
Mercedes представи новото поколение G63 AMG 4x4². Гигантът дебютира с добрия стар V8 с 585 к.с. и нито помен от електрификация или гнусни думи като “хибрид” и “автономен”. Това обяснява абсурдните за 2022 г. стойности на средния разход и вредните емисии: 20,1 л/100 км и 456 г/км въглероден диоксид. И това са официалните данни, можем само да предполагаме колко харчи зеленият великан в действителност, в случай че някой изобщо се вълнува от такива подробности.
Задвижването е поверено на класическия туин турбо V8 с обем 4 литра, окачването е напълно преработено спрямо предходното поколение, добавени са портални мостове. Динозавърчето стъпва на 22-инчови джанти, които изглеждат скромни на фона на осанката му. Клиренсът е 35 см, а дълбочината на газене – 91 см. Далече от всичко постижимо от коли, отговарящи на описанието “кросоувър” или SUV.
Отвън забелязваме съвсем скромни дизайнерски промени спрямо класическата G-класа, които се ограничават до офроуд детайли и няколко карбонови джвътки. Интериорът предполага, че няма да се налага да слизате с лопата и брадва в ръка, нито ще си каляте обувките, защото фината кожа напа и лъскавите сензорни екрани едва ли обичат праха…
Mercedes ще ограничи производството на G 63 4x4², но засега не съобщава колко броя ще бъдат произведени. Обаче имаме цена и тя е подобаваща на подобна кола: 250 хил. евро.