Hyundai разкри всички детайли за Ioniq 6

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки

14 Jul 2022

Преди няколко седмици Hyundai за първи път показа новия Ioniq 6, но едва сега разкрива всички детайли за електрическия си модел. Както и очаквахме, новият член на семейство Ioniq е близък технически до Ioniq 5 (споделят една платформа E-GMP с 800-волтова архитектура), но със значително по-голям пробег заради технологични подобрения и по-добра аеродинамика (коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,21).

 

Батерии и пробег

Базовият вариант идва с батерия с капацитет 53 кВтч, като обещава среден разход от 14 кВтч/100 км. Голямата батерия пък е със 77 кВтч и осигурява внушителните 610 км (WLTP) с едно зареждане.

Моделът с по-голяма батерия ще идва с 325 к.с. и 605 Нм, което осигурява ускорение до 100 км/ч за 5,1 секунди. Благодарение на 800-волтовата си система Ioniq 6 ще дава възможност за използването на внушителни зарядни с мощност до 350 кВт, което позволява да заредите от 10 до 80% за едва 18 минути. За някои пазари колата ще предлага също обратно зареждане от нея към дома или към различни уреди.

Размери

Ioniq 6 е дълъг 4,86 м, широк е 1,88 м и е висок 1,50 м. Това го прави значително по-голям от Elantra (4,65 м), Ioniq 5 (4,64 м) и дори Model 3 (4,69 м), но доста по-къс от Model S (4,98 м). 

Интериор

Интериорът копира този на Ioniq 5 с два 12-инчови екрана. Навигационната система следи заряда на батерията и създава карта на достижимата област преди да се наложи презареждане. Двуцветното амбиентно осветление превръща интериора в смес между технократски офис и бар, като яркостта на светлината се променя в зависимост от скоростта, с която се движите. Седалките са с около 30% по-тънки от тези в стандартен Hyundai, което увеличава пространството за краката. Самите седалки опционално могат да заемат легнала позиция автоматично, докато колата се зарежда, което е забавна функция, макар да не виждаме проблем да ги регулираме ръчно. На таблото има специално място за поставяне на лаптоп, което също е хитър детайл, който може да е полезен, докато чакате батерията да се зареди. Както може да очаквате, материалите в интериора са от рециклирани пластмаси и изкуствена кожа. 

Асистиращи програми

На борда работят адаптивен круиз контрол, асистенти в случай на опасност, автоматични дълги светлини, система за автономно паркиране и за предотвратяване на инциденти при потегляне и слизане.

Кога да го очакваме?

Производството ще започне в близките седмици, а продажбите – до края на годината.

Първородната Godzilla!