Новото Porsche 911 GT3 R: пистова играчка с 565 к.с. за 511 хил. евро

  • Галерия с 13 снимки. Галерия с 13 снимки.

30 Jul 2022

Виждате как изглежда новото Porsche 911 GT3 R. Според мен е страхотно, а според инженерите на марката – подобрено във всеки един аспект. Това е едва вторият чисто пистов автомобил на Porsche базиран на най-новото поколение 992 на 911, след 911 GT3 Cup, като сериозна промяна спрямо предишното поколение е двигателя.

Той е с увеличен работен обем, от 4 на 4,2 литра, максималната мощност е 565 к.с., а таванът на оборотите – 9250, при които вероятно колата ще звучи така както изглежда. Междуосието също е нараснало от 2459 мм до 2507 мм, като една от целите на разработката, която е започнала още през 2019, е била намаляване на износването на гумите.

Окачването е преработено, взаимствани са компоненти и технически решения от 911 RSR, KW амортисьорите са еволюция на предишните елементи, като допълнителен плюс е възможността за по-бърза смяна на настройките. Спирачките? AP Racing: 6-бутални апарати и 390-милиметрови дискове отпред и 4-бутални апарати и 370-милиметрови дискове отзад. Състезателният ABS също допринася за по-малкото износване на гумите, както и последното поколение система за контрол на сцеплението.

Аеродинамиката? Подът на колата е абсолютно равен и затворен, отзад е оформен ефективен дифузьор, а задният спойлер вече е с горно захващане, аналогично на системата при шосейното Porsche 911 GT3. Резултатът – увеличение на силата на притискане без увеличение на съпротивлението.

Основата на конструкцията е изработена от интелигентна комбинация от алуминий и стомана, като почти всички външни панели са направени лек карбон – предният и задният капак, вратите, страничните панели, таванът и задното крило. Арките на калниците са изработени от арамидни влакна, също леки и много устойчиви. В резултат масата на колата е 1250 кг.

Кокпитът? Колата отговаря на всички изисквания за сигурност на FIA, като инженерите на Porsche Motorsport са добавили и допълнителна защита за краката на пилота. Новата система за закопчаване на 6-точковите колани пък улеснява процедурата и може да спести около секунда при смяна на пилот.

Новото Porsche 911 GT3 R вече може да се поръча от Porsche Motorsport, с цена започваща от 511 000 евро, а състезателният дебют на колата ще бъде в тазгодишното издание на „24-те часа на Спа“.

Чичо Искрен се вихри!