Aston Martin DBR22 е 12-цилиндрово аналогово бижу в епохата на смартфоните на колела

  • Галерия със седем снимки Галерия със седем снимки

16 Aug 2022

Във времена, когато всички производители се надпреварват да покажат поредната електричка с по-голям преден багажник, по-голяма батерия и по-големи екрани, Aston Martin си остава в един по-хубав свят. DBR22 няма покрив, нито батерии и определено не е практична кола. И може би точно по тази причина е толкова як!

Концептуалният модел е разработен за шоуто в Монтерей, вдъхновен е от DB3S от 1952 г., като се забелязват и доста препратки към DBR1, спечелил Льо Ман през 1959 г. с Карол Шелби и Рой Салвадори зад волана.

Макар да изглежда ретро, купето е от карбонови влакна, изработено е на 3D принтер, а цялата аеродинамика е подчинена на притискане и скорост, не на среден разход и вредни емисии. Задната рама е от алуминий, но с нова технология, позволила на инженерите да олекотят до безобразие задницата.

Задвижването е поверено на 5,2-литров туин турбо V12 със 715 к.с. и 753 Нм, а единствената отстъпка от класиката е монтирането на съвременна 8-степенна автоматична скоростна кутия. Адаптивните амортисьори също са доста футуристични в сравнение с Aston-ите от 50-те, но крайната цел е била плашещо бърза пистова машина. Изглежда постигната!

Максималната скорост на DBR22 достига впечатляващите 319 км/ч. Ще ви трябва каска, освен ако и без това не планирате процедура за изглаждане на бръчките… 

ГЛЕДА ЛИ НОВОТО НИ ВИДЕО!?

 

7 дни из България с Taycan!