Porsche пуска новия Macan до края на годината

  • Галерия със седем снимки на новия електрически Macan и три снимки на актуалното поколевние след второто обновяване Галерия със седем снимки на новия електрически Macan и три снимки на актуалното поколевние след второто обновяване

27 Aug 2022

Porsche чупи рекорди по продажби, откакто в началото на века представи Cayenne. Счетоводителите на компанията още веднъж получиха тлъсти бонуси десет години по-късно, когато се появи Macan и от бутиков производител Porsche се превърна в сериозен играч в масовия луксозен сегмент. През 2021 г. компанията произведе 300 хил. коли, като водещ е Macan с 88 хил. коли, следван от Cayenne с 83 хил. Донякъде изненадващо третият най-продаван модел на Porsche е електрическият Taycan, който изпреварва дори 911 – 41 хил. срещу 38 хил. броя.

 

На този  фон изобщо не е чудно, че компанията още преди години планира втори електрически модел – Macan. Новото поколение няма да се предлага с двигател с вътрешно горене, а само на ток. В интервю за Automobilwoche производственият шеф на Porsche Албрехт Раймолд заявява, че компанията очаква електрическият Macan да се продава точно толкова добре, колкото бензиновият в момента – със скорост 80 хил. коли на година или по един нов Macan на всеки 6 минути и половина. Производството трябва да започне до края на 2022 г. с малка предсерийна група, стига софтуерните предизвикателства при поддоставчиците да бъдат изчистени навреме. Първите клиентски Macan EV обаче ще се появят едва през 2023 г. с планирана премиера през 2023 или началото на 2024 г. В продължение на около две години в завода в Лайпциг Porsche планира да произвежда успоредно новото поколение и актуалния бензинов модел, след което да пенсионира Macan с ДВГ и да остане само електрическата версия.

Електрическият Macan стъпва на платформата PPE на VW Group заедно с Audi Q6 e-tron. Това е огромно предимство спрямо много от конкурентните модели, защото осигурява 800-волтова архитектура и съответно много бързо зареждане с до 350 кВт. Porsche твърди, че 100 км пробег могат да бъдат добавени за едва четири минути, а до 80% батерията вероятно ще се зарежда за около 20 минути, като при Taycan. Техническите спецификации засега се пазят в тайна, но се очакват версии с мощност до 700 к.с.

Първородната Godzilla!