Новият Ford Mustang дебютира и с 5-литров V8, 500 к.с. и ръчка. Казва се Dark Horse


15 Sep 2022

Седмото поколение на „понито“ идва с „революционно дигитално усещане, плюс подобрена динамика и способности на пистата“. Това е цитат от прессъобщението, но най-интересната част от него е за Ford Mustang Dark Horse.

Това е най-мощният атмосферен Mustang, казват от Ford. Задвижва се от 5-литров V8 с 500 к.с., който може да бъде комбиниран или със 6-степенна ръчна кутия Tremec, с 3D принтирана титаниева топка на лоста (опция), или с 10-степенния автомат. Моделната линия Dark Horse пък е първата специална такава за Mustang, ориентирана към динамиката, от представянето на Mustang Bullitt през 2001 насам.

„Черното пони“ идва серийно с т.н. Performance Package включващ допълнителен маслен радиатор, допълнително охлаждане на трансмисията (за автомата), по-лек и ефективен радиатор, както и с по-мощни вентилатори. Има и Torsen диференциал с ограничено приплъзване. Окачването също е по-така: стандартно MagneRide с магнитореологични амотрисьори и по-сериозни стабилизиращи щанги. Подсилена е и спирачната система, а гумите са Pirelli P Zero PZ4.

Доста интересно звучи и т.н. електронна дрифт спирачка. Ford казват, че тя „отключва дрифт способностите на Mustang“, както и че „изглежда и функционира, като традиционна механична ръчна спирачка“. Performance Electronic Parking Brake е „проектирана, както за начинаещи, които да подобрят дрифт уменията си, така и за професионалисти“, се уточнява в уточнява текста.

Разбира се Mustang Mk7 идва и в по-нормални версии, както като купе, така и като кабриолет. Промените в дизайна може да видите сами, като те са най-видими в предната част. Вътре обаче личат повече, където доминират двата дисплея – 12,3-инчов зад волана и 13,2-ичнов за системата SYNC 4.

Другите мотори? Ford казват, че са нови, което вероятно означава „преработени“. Има 2,3-литров EcoBoost, както и 5-литров V8 за версията GT. Промени има във всяка област, една от които е кормилната система, която е по-директна и информативна. Надяваме се скоро да имаме възможността да караме седмото поколение на Mustang, а дотогава ще се радваме да разберем какво мислите за него.

Сбогом V10!