Maserati представи новото GranTurismo

  • Девет снимки на новото GranTurimso Девет снимки на новото GranTurimso
  • GranTurismo Folgore GranTurismo Folgore
  • GranTurismo Folgore GranTurismo Folgore
  • GranTurismo Folgore GranTurismo Folgore
  • GranTurismo Trofeo GranTurismo Trofeo
  • GranTurismo Trofeo GranTurismo Trofeo
  • GranTurismo Trofeo GranTurismo Trofeo
  • GranTurismo Modena GranTurismo Modena
  • GranTurismo Modena GranTurismo Modena
  • GranTurismo Modena GranTurismo Modena

03 Oct 2022

Maserati показа изцяло новото поколение GranTurismo. То идва в три варианта – Modena, Trofeo и Folgore, като първите два разчитат на бензинов турбо V6, а Folgore е изцяло електрическа версия, при това най-мощната за модела.

Близо 5-метровото купе наследява модел, който се задържа на пазара цели 12 години. Италианските дизайнери са решили да запазят традиционните пропорции на старото GranTurismo, но някои детайли са директни препратки към MC20 и новото Grecale.

Modena е най-скромният от трите модела, докато Trofeo е най-показен и агресивен. Всички версии идват с окачване с двойни А-раменни носачи отпред и многоточково решение отзад с електронно контролирани пневматични амортисьори като част от стандартното оборудване.

Modena и Trofeo използват еднакъв 3-литров V6. Двигателят Nettuno разчита на технология за изключване на цилиндри (еко бла-бла, нали знаете) и си партнира с 8-степенен автоматик ZF. В Modena мощността му е 496 к.с., съчетани с 600 Нм (3,9 секунди до 100 км/ч и Vmax 302 км/ч). Trofeo предоставя 557 к.с. и 650 Нм (3,2 секунди до 100 км/ч, 320 км/ч). Най-мощната и бърза версия обаче е електрическото GranTurismo Folgore. “Мълнията” идва със 761 к.с. и чудовищните 1350 Нм (2,7 секунди до 100 км/ч, също 320 км/ч като при Trofeo). Трите електромотора (всеки с по 400 коня, но системната мощност все пак е 761 к.с.) черпят енергия от 92,5-киловатчасова батерия, която се зарежда супер бързо, благодарение на 800-волтовата архитектура.

Все пак чувствително по-високата мощност на Folgore е необходима и заради разликата в масите – 1795 кг за бензиновите GranTurismo срещу 2260 кг за електричката – това си е почти половин тон…

Засега снимки на интериора няма, но Maserati разкрива, че в него ще открием 12,2-инчов дисплей зад волана, 12,3-инчов сензорен екран и 8,8-инчов екран за контрол на климатика – “най-бързият дигитален контрол на климатика на пазара”.

 

Най-добрият в класа си?