Renault 5 Turbo се завръща!?

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки

18 Oct 2022

Renault ще върне в играта един от легендарните си модели – “5”. Това е извън всякакво съмнение. Докато това стане обаче, на разположение имаме концептуалния R5 Turbo 3E. Хотхеч с 380 к.с. от електромотори, далечен наследник на славните R5 Turbo от 80-те. Моделът беше представен преди няколко седмици, но сега го виждаме за първи път "на живо" на автосалона в Париж.

Не си мислете, че става въпрос за поредния чайник на колела! Модерният R5 е изграден върху тръбно шаси, одобрено от FIA. Между другото, Renault можеше да сложи и 1000 коня, ако колата беше създадена само за салона в Париж, но 380 звучи доста по-реалистично и ни кара да смятаме, че хотхеч с точно тези параметри (въртящият момент е 700 Нм, брутално!) е съвсем реална възможност…

Мощността идва от сравнително малка батерия с капацитет 42 кВтч, което обещава запазване на относително ниска маса. Самата батерия тежи 520 кг, но останалата част от колата е само 980 кг, т.е. имаме 1,5-тонен хеч, което съвсем не звучи зле, като имате предвид, че споменатите 520 кг са залепени за дъното и свалят центъра на тежестта идеално ниско.

Ускорението до 100 км/ч от 3,5 секунди може да респектира дори суперкола, а наличието на дрифт режим тотално ни превръща във фенове на малкото Renault. Дори максималната скорост от 200 км/ч е повече от достатъчна.

Погледнете още веднъж R5 Turbo 3E – махнете лигавщините, добавени за автосалона, като гигантското задно крило в стил Пайкс Пийк и абсурдния дифузьор, заменете карбоновия покрив със стоманен и поставете 16-ки, вместо скъпите 19/20-инчови джанти, за да получите идеалната рецепта за готин хотхеч през XXI век.

Дори интериорът е готов за конвейера, включително стилния 10-инчов екран. За съжаление ръчната в стил дрифт състезания няма как да стигне до серийно производство, но всичко друго в тази кола е готово за магазина, дори режима Donut, съчетан с десет камери, записващи дрифтовете ви от всевъзможни ъгли…

7 дни из България с Taycan!