Това е единственото Porsche в света, което може да се качи на 6000 м надморска височина


06 Nov 2022

Ти да видиш! Porsche разработва две много специални версии на най-новото 911. Те са известни като Special Experimental Projects (специални експериментални проекти) и са подложени на тест в непристъпните чукари на Охос дел Саладо – най-високия активен вулкан на Земята на надморска височина над 6000 метра.

Сериозно преработените 911-ки са достигнали до 6007 метра над морското равнище (световният рекорд е на Mercedes Unimog – 6694 метра), водени не от кой да е, а от победителя в Льо Ман и Пайкс Пийк Ромен Дюма. Мястото за тестовете и избрано с идеята да бъде едно от най-трудните възможни. Явно защото Porsche се готви да прати коли на Марс… 

 

Всъщност не е ясно каква е причината Porsche да подготвя подобна високопроходима версия, но със сигурност всички си мислим за евентуално завръщане в “Дакар” или поне за дългоочакваната версия Safari…

Знаем, че колите са базирани на актуалната Carrera 4S и разчитат на съвсем стандартна версия на 6-цилиндровия боксер с 450 к.с. Въпросните 450 коня са измерени на морското равнище и не е много ясно колко от тях са останали до 6000 метра надморска височина. 

Промените спрямо стандартната Carrera 4S са много и включват преместване на охлаждащата система по-високо, за да бъде защитена от острите скали по чукарите, монтиране на защитен ролкейдж, карбонови седалки и нови колани.

Порталните мостове на окачването са допълнени от офроуд гуми, като клиренсът е увеличен до 350 мм. Скоростната кутия е с добавени бавни предавки, а за предпазване на корема на колата е монтирана специална арамидна броня.

Всъдеходната Carrera получава също система, наречена Warp-Connector, която по същество разпределя въртящия момент постоянно между четирите колела. Блокажът на диференциалите може да се включва индивидуално, но за всеки случай е добавена и лебедка, която явно е влязла в употреба, както става ясно от снимките.

Честно казано нямаме никаква идея каква е целта на високопроходимите Porsche-та, но определено не очаквайте подобна версия да стигне до серийно производство. Все пак Porsche е компания, печелила рали “Дакар”, така че никога не се знае какво може да очакваме от нея…

 

Сбогом V10!