Audi e-tron вече е Q8 e-tron


09 Nov 2022

Ако сте били объркани от електрическата гама на Audi, то вероятно е поради това, че означението e-tron означаваше едновременно и отделен модел и всяко едно електрическо Audi. Оттук нататък e-tron (най-старият и големият от всичките модели) ще получи допълнението Q8 към името, което изяснява мястото му в гамата.

 

Промяната идва с обновяването на модела. Всъщност новите модели са шест: Q8 50 e-tron, Q8 55 e-tron и SQ8 e-tron, като и трите изброени идват със стандартна или каросерия Sportback.

Аеродинамиката е сериозно преработена, така че коефициентът на аеро съпротивление изравнява този на отличника в класа Model X (0.24 за Sportback и 0,27 за стандартната версия).

Батериите

Голямата промяна е свързана с батерията – базовият Q8 50 вече идва с 89-киловатчасова батерия на мястото на старата 69-киловатчасова. Това увеличава пробега драстично от 340 до 490 км (дори 505 км при Sportback).

Q8 55 и SQ8 идват с още по-голяма батерия с използваем капацитет 106 кВтч. Това е достатъчно за 582 км с една батерия (600 при Sportback) за версията с два мотора (Q8 55 e-tron) и 494 км (513 за Sportback) при версията с три мотора SQ8 e-tron. Макар да е далече от 800-волтовите коли, възможността за зареждане с мощност до 170 кВт (дори в България вече има толкова и по-мощни зарядни) е повече от прилична и е достатъчна, за да стоите на колонката 31 минути (от 10 до 80%).

Мощност

Q8 50 e-tron идва с 340 к.с. (250 кВт) и 664 Нм. Версията Q8 55 e-tron предлага същия въртящ момент, но с 408 к.с. (300 кВт). Топ моделът SQ8 e-tron доставя внушителните 503 к.с. и 973 Нм. За базовият модел цената започва от 74 400 евро, вариантът “55” ще идва за 87 хил. евро, докато SQ8 ще струва около 100 хил. евро.

 

Новият бестселър на VW?