Audi e-tron вече е Q8 e-tron

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки

09 Nov 2022

Ако сте били объркани от електрическата гама на Audi, то вероятно е поради това, че означението e-tron означаваше едновременно и отделен модел и всяко едно електрическо Audi. Оттук нататък e-tron (най-старият и големият от всичките модели) ще получи допълнението Q8 към името, което изяснява мястото му в гамата.

 

Промяната идва с обновяването на модела. Всъщност новите модели са шест: Q8 50 e-tron, Q8 55 e-tron и SQ8 e-tron, като и трите изброени идват със стандартна или каросерия Sportback.

Аеродинамиката е сериозно преработена, така че коефициентът на аеро съпротивление изравнява този на отличника в класа Model X (0.24 за Sportback и 0,27 за стандартната версия).

Батериите

Голямата промяна е свързана с батерията – базовият Q8 50 вече идва с 89-киловатчасова батерия на мястото на старата 69-киловатчасова. Това увеличава пробега драстично от 340 до 490 км (дори 505 км при Sportback).

Q8 55 и SQ8 идват с още по-голяма батерия с използваем капацитет 106 кВтч. Това е достатъчно за 582 км с една батерия (600 при Sportback) за версията с два мотора (Q8 55 e-tron) и 494 км (513 за Sportback) при версията с три мотора SQ8 e-tron. Макар да е далече от 800-волтовите коли, възможността за зареждане с мощност до 170 кВт (дори в България вече има толкова и по-мощни зарядни) е повече от прилична и е достатъчна, за да стоите на колонката 31 минути (от 10 до 80%).

Мощност

Q8 50 e-tron идва с 340 к.с. (250 кВт) и 664 Нм. Версията Q8 55 e-tron предлага същия въртящ момент, но с 408 к.с. (300 кВт). Топ моделът SQ8 e-tron доставя внушителните 503 к.с. и 973 Нм. За базовият модел цената започва от 74 400 евро, вариантът “55” ще идва за 87 хил. евро, докато SQ8 ще струва около 100 хил. евро.

 

Лукс от Китай!