Официално: Porsche 911 Dakar с 480 к.с., което вдига 240 км/ч

  • Галерия с 23 снимки. Галерия с 23 снимки.

17 Nov 2022

Само 240 км/ч? Porsche 911 Dakar е ограничено до толкова заради специално разработените за модела гуми Pirelli Scorpion All Terrain Plus, чийто грайфер е с дълбочина 9 мм. Размерите им са 245/45 ZR 19 отпред и 295/40 ZR 20 отзад. От Porsche казват, че те гарантират подобаващо сцепление както извън пътя, така и на асфалт. Второто е интересно.

Scorpion-ите са стандартни за Porsche 911 Dakar, като опционално може да се поръчат Pirelli P Zero летни или зимни. Немците не казват дали тогава максималната скорост нараства, но това не е важно. Спринтът от 0-100 км/ч става за 3,4 секунди или само с 0,1 сек по-бавно отколкото при Porsche 911 Carrera 4 GTS (309 км/ч), на чиято база стъпва Dakar. Любопитно е, че офроуд 911-ката има нещо наречено Rallye Launch Control, отключващ се при избор на един от двата допълнителни режима за каране, характерни само за този модел - Rallye и Offroad.

Клиренсът е с 50 мм по-голям от този на 911 Carrera със спортно окачване, казват от Porsche. Чрез бутон на таблото обаче може да се вдигне с още 30 мм, които „остават активни“ до 170 км/ч. При избран режим Offroad колата сама се вдига до максималната позиция.

Двигателят? Познатата от GTS форма на 3-литровия 6-цилиндров боксер с две турбини, 480 к.с. и 570 Нм. Скоростната кутия е 8-степенната PDK, а колата тежи само 1605 кг. Защо само? Защото е с едва 10 кг по-тежка от Carrera 4 GTS с PDK, въпреки всички офроуд промени.

Как така? Предният капак е карбонов, реално взет директно от 911 GT3, стъклата са олекотени (911 Carrera T), отзад вместо по-тежкия подвижен спойлер-капак на двигателя, статично е монтирано парче от карбонов композит.

Отвън? Защитни планки от неръждаема стомана в предната и задната част, не просто боядисана в сребристо пластмаса. Калниците са с вежди от черна пластмаса, а праговете – с протектори от алуминий. Двата големи ауспуха отзад издават серийната спортна изпускателна система, а червените работи в двете брони са алуминиеви уши за дърпане и теглене.

Porsche, понеже са Porsche, са приготвили различни варианти за допълнително (сериозно) таксуване, като например т.н. Rallye Design Package. Той се познава по двуцветното купе в бяло и синьо, с акценти в златисто и червено, както и по състезателния номер отстрани (клиентите избират сами между 0 и 999) и надписа Roughroads.

Roughroads? Напомня ли ви на нещо? От марката казват следното: “The term is a registered trademark and reflects the concept of the 911 Dakar and its suitability for driving off-road.” Това, което не казват е, че е терминът и шрифтът са интерпретация на цигарената марка Rothmans, основният спонсор на Porsche при участието им в рали „Дакар“ през 1984.

Друго? Още опции. Мераклиите могат да поръчат скара за покрива, която да носи до 42 кг, палатка и допълнителни LED светлини за тавана, които се включват в серийно изкараното там 12-волтово гнездо. Супер.

Моделът е ограничен в само 2500 екземпляра, всеки с цена от минимум 222 000 евро, без часовника обаче. Това е Porsche Design Chronograph 1 ‒ 911 Dakar, също ограничен в само 2500 броя и резервиран само за хората, които си поръчат колата. Интересно е, че Porsche Design имат онлайн конфигуратор и за хронографа, а началната сума там е 14 160 паунда или почти 32 хил. лв. Супер.

Лукс от Китай!